کد خبر : 55516
تاریخ : 1401/3/1
گروه خبری : جامعه

100 واحد تولیدی راکد در استان کرمانشاه احیا می‌شود

«محسن دارابی» روز شنبه با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل در سال جدید به‌صورت ویژه پیگیر تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری خواهد بود، افزود: وزارتخانه متبوع برای سال جاری تعداد 20 واحد تولیدی و نیز پنج واحد معدنی را جهت احیا در دستور کار این اداره کل هدف‌گذاری کرده است.

وی از بررسی مشکلات و موانع هشت واحد صنعتی استان و تصمیماتی برای رفع موانع آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: در سایه تولید است که اشتغال ایجاد می‌شود و وابستگی‌ به خارج از کشور از بین می‌رود و با حمایت از تولید، اصول اقتصاد مقاومتی نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به منسوخ شدن روش‌های سنتی در امر تولید، رهبر معظم انقلاب با درایت و بصیرت، سال جدید را تولید مبتنی بر دانش‌بنیان مطرح کردند؛ بنابراین مجموعه‌های دست‌اندرکار تولید باید حمایت و پشتیبانی‌های خود را در راستای تحقق شعار سال انجام دهند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ضروریات تولید، تأمین زیرساخت‌های ارتباطی نظیر گاز، برق و آب است بنابراین برای تسهیل در امر تولید تأمین زیرساخت‌ها باید در اولویت باشد، گفت: 100 واحد تولیدی راکد از طرف اداره کل صمت شناسایی و نیز دلایل رکود این واحدها مشخص‌ شده است که امیدواریم در سال جاری بتوانیم این مشکلات را حل کرده و آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانیم.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت بیش از یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال‌زایی برای حدود 30 هزار نفر دارد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/55516