کد خبر : 53132
تاریخ : 1400/12/15
گروه خبری : استان‌ها

ضرورت مشارکت جدی خانه کشاورز در سیاست‌گذاری‌ بخش کشاورزی کردستان

پیمان اسکندری در دیدار اعضای خانه کشاورز، اظهار کرد: با عنایت به اهمیت بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و اشتغال مولد در این بخش و تعداد بالای تولیدکنندگان باید نقش تشکل‌ها و به‌ویژه خانه کشاورز در اهداف توسعه‌ای این بخش پر رنگ‌تر دیده شود.

وی با تاکید بر اهمیت خانه کشاورز و مزیت‌های بسیاری که برای بخش دارد تصریح کرد: پیشنهادات و انتقادات خانه کشاورز باید مد نظر باشد، زیرا این عزیزان بدون اجر و مزد و تنها از سر علاقه در این تشکل فعالیت می‌کنند و هدفشان بهره‌وری مناسب از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه سازمان جهاد کشاورزی بسیار گسترده است اذعان کرد: حمایت‌های همه تشکل‌های بخش برای رسیدن به اهداف نیاز هست و سعی خواهیم کرد با مشارکت و حمایت تشکل‌ها به خصوص در بخش زراعت به یک الگوی کشت مناسب دست یابیم.

اسکندری افزود: در این راستا حمایت تشکل‌ها به‌خصوص خانه‌ کشاورز استان بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط هرچه بیشتر موجب هم‌افزایی و پیشرفت بخش خواهد شد و تغییر نگرش با آموزش و ترویج برای افزایش تأثیرگذاری فعالیت‌ها مستلزم ارتباط مستمر با کشاورزان و به خصوص تشکل‌ها خواهد بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه؛ یکی از اهداف و اولویت‌های ما تسهیل و آسان‌کاری برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است افزود: این مهم با همکاری تشکل‌ها ازجمله اعضای خانه کشاورز در زمان کمتری میسر خواهد شد تا به توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی هر چه سریعتر دست یابیم.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/53132