کد خبر : 48763
تاریخ : 1400/9/2
گروه خبری : جامعه

اهدای مجموعه نفیس 650 جلدی از کتاب‌های منتخب به شهرداری

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، میثاق گودرزی اظهار کرد: همکاری خوبی در زمینه فرهنگی و اجتماعی به‌خصوص در بخش‌های تاریخ‌پژوهی، برگزاری نمایشگاه‌های اسنادی و مناسبتی و برگزاری وبینارهای علمی و آموزشی بین این مدیریت و شهرداری همدان وجود دارد که امیدواریم مثمر ثمر بوده و تأثیر مثبتی بر ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا و به درخواست شهرداری همدان مجموعه نفیس 650 جلدی از کتب منتخب واسپاری کتابخانه ملی ایران به شهرداری همدان اهدا شد تا در کتابخانه‌های مستقر در فرهنگ‌سراها و مجتمع‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد: با توجه به جایگاه تخصصی و حمایتی کتابخانه ملی ایران و استقرار مدیریت غرب کشور این سازمان در استان همدان، طی یک سال گذشته بیش از 13 هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی روستایی و شهری به‌خصوص در مناطق محروم اهدا شده است.

وی افزود: سیاست «اهدای کتاب اهدای دانایی» با شعار «کتاب در حرکت» یک مسیر فرهنگی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سعی بلیغ در تقویت بنیه عقلانی جامعه و ارتقای خرد جمعی دارد.

گودرزی اضافه کرد: در جهان امروز نقش و نیروی اجتماعی فرهنگ به‌مراتب افزون‌تر شده است، بنابراین ضرورت هماهنگی و همسویی دستگاه‌های فرهنگی و برنامه‌ریزان استان با نیازهای فرهنگی جامعه بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/48763