کد خبر : 48348
تاریخ : 1400/8/23
گروه خبری : استان‌ها

خارج شدن شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده شهرستان تفرش که هفته گذشته به وضعیت قرمز درآمده بود، به نارنجی تغییر رنگ داد و به این ترتیب هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد.

در این اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌های اراک، محلات، آشتیان و تفرش در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های زرندیه، ساوه، کمیجان، فراهان، خنداب، شازند، خمین و دلیجان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رابطه اظهار کرد: تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌ها نشان‌دهنده این است که موارد ابتلا به کرونا و بستری‌ها در روزهای اخیر دائماً درحال فرازونشیب است و روند ثابتی ندارد.

سیدمحمد جمالیان بیان کرد: شهرستان آشتیان در رنگ‌بندی جدید در وضعیت نارنجی قرار گرفت، این درحالی است که هفته گذشته زرد بود؛ ساوه و خمین نیز از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر رنگ داده‌اند.

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین غفلت باعث می‌شود وارد اوج شیوع ششم شویم، ادامه داد: تعداد شهرهای قرمز کشور 22 شهرستان، نارنجی 87، زرد 222 و آبی 113 شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون توسط مردم، یادآور شد: تغییر رنگ هفتگی وضعیت شهرهای استان نشان می‌دهد به وضعیت ثابت و پایدار نرسیدیم و هر لحظه امکان دارد با کوچک‌ترین غفلتی دوباره به وضعیت قرمز برگردیم.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/48348