شناسه خبر:82371
1403/2/20 16:30:10
سازمان ثبت احوال اعلام کرد:

کاهش آمار طلاق پس از 3 دهه

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: براساس آمار اولیه مرکز رصد جمعیت کشور پس از سه دهه، آمار طلاق در کشور کاهشی شد.

در سال گذشته (1402) 201 هزار و 468 رویداد طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (1401)، سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین براساس این گزارش حدود 30 درصد از طلاق‌های رخ‌داده در سال 1402 دارای طول مدت زندگی مشترک کمتر از پنج سال بودند که نسبت به سال‌های قبل از آن از روند کاهشی برخوردار است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور 17 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به کاهش شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در دو سال اخیر، گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای دراین‌باره تدوین شده است.

محمد عباسی اضافه کرد: رئیس‌جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوطه در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به‌طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند، به شورای اجتماعی کشور معرفی کند.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: این اقدام درحقیقت نوعی شتاب‌بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: خوشبختانه مسئله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است؛ همچنین در حوزه اعتیاد باید گفت روند آن در جامعه ایران متوقف شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82371