شناسه خبر:82158
1403/2/16 19:08:31

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان، بارش باران طی ساعاتی از روز دوشنبه در بیشتر نقاط آغاز و در این رابطه نسبت به بارش و رگبار باران با احتمال رعد و برق و باد شدید موقتی در مناطق مختلف استان، هشدار سطح زرد صادر شده است.

محمدحسن باقری‌شکیب روز یکشنبه با تشریح شرایط جوی استان اظهار کرد: این وضعیت آب‌وهوایی را با فعالیت سامانه بارشی طی ساعاتی از صبح دوشنبه تا چهارشنبه را در اکثر نقاط استان و به‌ویژه در مناطق کوهستانی خواهیم داشت و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق اثر این سامانه همدان، اسدآباد، تویسرکان، درگزین (کرفس)، رزن، شیرین‌سو، فامنین، قهاوند، کبودراهنگ (گل‌تپه)، ملایر و نهاوند است.

باقری‌شکیب توصیه کرد: با توجه به بارش باران و آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه، دستگاه‌های مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در فضای باز اجتناب شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین بارش گزارش‌شده در 24 ساعت گذشته مربوط به ایستگاه موسی‌آباد اسدآباد با هفت میلی‌متر است و در ایستگاه فرودگاه همدان بارشی ثبت نشده و در ایستگاه داخل شهر همدان نیز هشت دهم میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است.

باقری‌شکیب خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد برای روز چهارشنبه در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین سرعت وزش باد طی 24 ساعت گذشته با 53 کیلومتر بر ساعت از فامنین گزارش شده و در همدان سرعت وزش باد به 36 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

باقری‌شکیب ابراز کرد: تغییرات دمایی محسوسی تا پایان هفته نداریم و هوای خنک روزانه در استان ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دما طی 24 ساعت گذشته از نهاوند با 19 درجه و کمینه از گل‌تپه با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

باقری‌شکیب افزود: دمای هوا در همدان طی 24 ساعت گذشته بین 17 و 6 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82158