شناسه خبر:81901
1403/2/9 15:50:58
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

رشد 14 برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رشد 14 برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال 1402 خبر داد و گفت: این مهم زمینه‌ساز جهش تولیدات باغبانی با مشارکت مردم در سال 1403 خواهد شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، حجت‌الله شهبازی در تشریح جذب تسهیلات مکانیزاسیون مدیریت باغبانی اظهار کرد: جهش جذب تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال 1402 زمینه‌ساز جهش تولیدات باغبانی با مشارکت مردم در سال 1403 خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با جذب تسهیلات 115 میلیارد ریالی در حوزه مکانیزاسیون نسبت به سال 1401 شاهد رشد 14 برابری بودیم، افزود: تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال 1401 معادل 84 میلیارد ریال جذب شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه این تسهیلات در حوزه ادوات باغی، گیاهان دارویی و گلخانه‌ای جذب شده است، خاطرنشان کرد: بین شهرستان‌های استان ملایر با جذب 55 میلیارد ریال رتبه اول، تویسرکان با جذب 27 میلیارد ریال رتبه دوم و شهرستان بهار با جذب 10 میلیارد ریال رتبه سوم استان را از آنِ خود کرده‌اند.

شهبازی توسعه مکانیزاسیون باغبانی را به‌منظور افزایش تولید محصولات باغبانی ازنظر کمی و کیفی حائز اهمیت دانست و گفت: این مهم کاهش هزینه‌های تولید را نیز در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه امکان تولید و عرضه محصولات با قیمت پایین از دیگر مزایای توسعه مکانیزاسیون باغات است، خاطرنشان کرد: رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی از دستاوردهای کاهش هزینه تولید و توسعه مکانیزاسیون به‌شمار می‌رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان یادآور شد: توسعه مکانیزاسیون یکی از مواردی است که با جذب تسهیلات بانکی اتفاق می‌افتد و اقتصاد خانوار باغداران و بهره‌برداران را بهبود می‌بخشد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81901