شناسه خبر:81888
1403/2/10 08:28:41
سرپرست هیئت ورزش‌های کارگری استان همدان عنوان کرد:

اعزام صددرصدی به مسابقات، اولویت اصلی هیئت ورزش‌های کارگری استان

سرپرست هیئت ورزش‌های کارگری استان همدان با بیان اینکه اولویت اصلی این هیئت در سال جاری اعزام صددرصدی به مسابقات ورزشی براساس تقویم مصوب است، گفت: سال گذشته این هیئت توانست برای مسابقات کشوری هیئت ورزش‌های کارگری 18 اعزام داشته باشد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

کارگران از سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای بوده و توجه به این قشر زحمتکش می‌تواند اثرات مثبت بسیار زیادی برای مردم هر کشوری داشته باشد. سختی کار هر جامعه‌ای بر دوش کارگران آن بوده و چه زیباست که بتوانیم برای حمایت از این قشر اقدامات اثرگذاری داشته باشیم؛ ایجاد روحیه و افزایش آن در کارگران می‌تواند باعث بالا رفتن شورونشاط در ایشان شده و توان آن‌ها را برای انجام کار‌های سخت و پُرمشقت افزایش دهد. ضروری است که هر کارخانه یا شرکتی برای کارگرانش برنامه‌های جانبی درنظر بگیرد تا صرفاً کارگران درگیر کار نبوده و با شور و شوق وظایف خود را انجام دهند.
کسب روزی حلال کارگران و تلاش برای ساختن یک خانواده موفق، ازجمله اهدافی است که کارگران عزیز ما به آن توجه دارند و امید است که با توجه به سایر جنبه‌های زندگی، این زحمات را به‌طور شایسته‌ای دید و قدردان آن‌ها شد. یکی از راه‌های ایجاد فرصت برای کارگران، فعالیت آن‌ها در حوزه ورزش بوده که همواره نیز این موضوع مورد استقبال جامعه کارگری قرار گرفته است و با جدیت خاصی آن را پیگیری کرده و در بسیاری از مواقع به سرانجام مطلوب رسانده‌اند. هفته کار و کارگر فرصت بسیار خوب و مناسبی است که به سراغ فعالیت‌های فوق‌العاده کارگران رفته و به آن‌ها بپردازیم؛ به همین منظور گفت‌وگویی با سرپرست هیئت ورزش‌های کارگری استان همدان داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

* لطفاً خودتان را معرفی کنید.

محمدباقر زهره‌وند هستم که از مردادماه سال 1402 به‌عنوان سرپرست هیئت ورزش‌های کارگری استان همدان مشغول به فعالیت هستم.

* عمده فعالیت‌های هیئت ورزش‌های کارگری استان همدان در سال گذشته چه بوده است؟

بیشترین فعالیت ما در حوزه ورزش‌های کارگری توجه به کارگران عزیز و خانواده محترم ایشان است که بتوانیم لحظات خوب و به‌یادماندنی را برای این عزیزان رقم بزنیم که سال گذشته نیز موفق شدیم 18 اعزام به مسابقات کشوری داشته باشیم. این عزیزان در رشته‌های کاراته، فوتسال، کشتی، دارت، کوهنوردی، داژبال و طناب کشی به‌عنوان نمایندگان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در مسابقات کشوری حضور چشمگیر و اثرگذاری داشتند؛ یکی دیگر از افتخارات این هیئت در سال گذشته را می‌توان انتخاب ورزشکاران در دو رشته پُرطرفدار تنیس روی میز و کُشتی دانست که این مهم توسط ارزیابان هیئت کُشتی و هیئت تنیس روی میز استان همدان انجام شد.

* لطفاً بفرمایید ورزشکاران این هیئت در چه رشته‌های ورزشی افتخارآفرینی داشته‌اند؟

کارگران عزیز استان توانستند در سال گذشته مقام سوم تیمی کاراته کشوری را کسب کنند و در لیگ کشوری فوتسال نیز شرکت شیشه همدان موفق به کسب مقام دوم شد، نیروگاه برق شهیدمفتح نیز کاپ اخلاق را در لیگ دریافت کرد، همچنین در مسابقات کشوری کُشتی آقای حجت‌الله ترکاشوند مقام سوم را کسب کردند، در مسابقات پاورلیفتینگ و بدنسازی نیز که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، برادران آبیار از این هیئت خوش درخشیدند.

* بفرماییید مهم‌ترین برنامه‌های این هیئت در سال 1403 چیست؟

مهم‌ترین فعالیت این هیئت در سال جدید را می‌توان اعزام صددرصدی ورزشکاران به مسابقات کشوری براساس تقویم ورزشی اعلام کرد و در کنار آن تجلیل از مقام‌آوران ورزش کارگری نیز از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری خواهد بود. شناسایی کارگران مستعد در رشته‌های ورزشی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در سال جاری با برنامه‌ریزی قبلی، برای آن اقدام کنیم.

* برنامه‌های شاخص این هیئت در هفته کار و کارگر را بیان بفرمایید.

به‌مناسبت این هفته جشنواره ورزشی به همت نیروگاه برق شهیدمفتح همدان همزمان با گرامیداشت روز ملی صنعت برق ایران در چهار رشته پیاده‌روی خانوادگی، دوچرخه‌سواری، فوتبال و کوهنوردی برگزار شد.

با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز همایش پیاده‌روی خانوادگی در روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه انجام شد. یکی دیگر از برنامه‌های ما در این هفته تجلیل از قوی‌ترین مرد ایران آقای رضا قیطاسی توسط مسئولین استانی به‌ویژه استاندار محترم همدان است که ایشان توانستند در حوزه کارگری در مسابقات قهرمانی کشور در بافق نیز برای این استان افتخارآفرینی داشته باشند؛ همچنین آقای قیطاسی 37 ساله که هم‌اکنون دارای دو فرزند است، در مسابقات قوی‌ترین مردان کشور در رقابت با 32 ورزشکار، به‌عنوان قویترین مرد ایران در سال 1403 انتخاب شد و عنوان ورزشکار با اخلاق را نیز کسب کرد.

همان‌طور که گفته شد، هیئت ورزش‌های کارگری استان همدان از دیگر هیئت‌های 52 گانه ورزشی استان است که توانسته افتخارآفرینی‌هایی را برای مردم و به‌ویژه قشر کارگر و خانواده محترم ایشان داشته باشد. اعزام صددرصدی به مسابقات کشوری براساس تقویم ورزشی و همچنین تجلیل از مقام‌آوران مسابقات ورزشی حوزه کارگری از مهم‌ترین برنامه‌های این هیئت در سال جاری است؛ شناسایی کارگران مستعد ورزشکار و سازمان‌دهی ایشان در رشته ورزشی مورد نظر می‌تواند به رشد و توسعه این هیئت کمک شایانی داشته باشد؛ در هفته کار و کارگر نیز شاهد اجرای برنامه‌های بسیار خوبی از سوی این هیئت ورزشی در استان بودیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره ورزشی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و تجلیل از قوی‌ترین مرد ایران اشاره کرد.

شناسه خبر 81888