شناسه خبر:81614
1403/2/2 15:10:38

امام‌جمعه بهار با تأکید بر راستگویی، ابراز کرد: مسئولین کارهایی که انجام شده و کارهایی که نتوانستند انجام دهند را صادقانه به اطلاع مردم برسانند، زیرا نجات در «راستی» است.

سپهرغرب، گروه - زهرا طالبی :

حجت‌الاسلام رضا مصباح در شورای اداری شهرستان بهار که با حضور ائمه جمعه شهرهای بهار، لالجین و مهاجران، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رؤسای دستگاه‌های اجرایی، بخشداران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر در محل کانون میعاد بهار برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: در دنیای فانی همه کارها و صحبت‌ها برای رضای خدا باشد و پرهیزکار باشیم.
حجت‌الاسلام رضا مصباح تصریح کرد: پست و مقام ماندگار نیست و به امانت در دست ما است و نباید در امانت خیانت کرد؛ زیرا خداوند حق‌الناس را نمی‌بخشد.

وی با تأکید بر کار خوب و مخلصانه برای خدا، گفت: حفظ مقام و پست با هزار ریا و کلک و نیرنگ پسندیده نیست؛ امام خمینی (ره) رسانه و حامی مالی نداشت، اما کاری کرد که دنیا به تکاپو افتاد و متحول شد.

این مقام مسئول با تأکید بر راستگویی، افزود: مسئولین کارهایی که انجام شده و کارهایی که نتوانستند انجام دهند را صادقانه به اطلاع مردم برسانند، زیرا نجات در «راستی» است.

امام‌جمعه بهار با دعوت مسئولین به انسجام، اتحاد و وحدت، گفت: با اختلاف‌افکنی کارها پیش نمی‌رود، در کنار یکدیگر و برای پیشبرد اهداف نظام ولایی کار کنیم؛ امید را به جامعه تزریق کنیم.

سپس فرماندار بهار به حماسه‌آفرینی غیورمردان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دفاع مشروع با عنوان «عملیات وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه انجام شد و نیروهای دفاعی و نظامی پاسخ مناسبی به این غده سرطانی دادند.

مجتبی فیض‌اللهی افزود: سال گذشته سالی پُرچالش و با فرازونشیب‌های متعدد بود، اما در بسیاری از بخش‌ها بر مشکلات فائق آمدیم.

وی تصریح کرد: در بخش توسعه و عمران شامل راه و آب برنامه‌های بزرگی در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌های برزمین‌مانده شتاب داشت.

این مقلم مسئول تسریع در نهضت ملی مسکن و الحاق پهنه‌ها به محدوده شهری در راستای تحقق خواسته متقاضیان مسکن ملی، مدیریت آب و راه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: پس از 22 سال مجتمع تریلی‌سازان صالح‌آباد به نتیجه رسید که نوید آینده‌ای روشن برای صالح‌آباد را می‌دهد و الگویی برای بخش‌های دیگر است.

وی به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت انتخابات و تحرکات دشمن، همه عوامل انتخابات براساس قانون و برای رضای خدا و مطلوب مردم با جدیت کار کردند و این انتخابات با حضور پُرشور مردم برگزار شد.

فیض‌اللهی توجه به شعار سال و نقشه راه تدوین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب را خواستار شد و افزود: تحقق شعار سال با «مدیریت جهادی» تحقق می‌یابد و مدیریت عبارت است از فرایند به‌کارگیری کارآ و مؤثر منابع مادی و انسانی و ظرفیت‌ها در برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، بسیج منابع، امکانات، کنترل و هدایت برای به حداکثر رساندن مطلوبیت و رسیدن به اهداف سازمانی که باید با تلاش و جهد و بر مبنای ارزش‌های حاکم بر جامعه همراه باشد.

وی ادامه داد: رسیدن به مطلوب جامعه دینی ما بدون توجه و اعمال شاخص‌های مدیریت جهادی محقق نخواهد شد.

فرماندار بهار توکل بر خدا، اعتماد‌به‌نفس و خودباوری، دشمن‌شناسی، دوری از اختلافات، کارآمدی، استفاده از منابع و ظرفیت‌های مادی و انسانی، نگاه نقادانه، حرکت مبتنی بر علم و درایت، کار و همت همراه با انگیزه و حضور مردمی را از شاخص‌های مدیریت جهادی برشمرد.

فیض‌اللهی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به‌منظور تسریع در روند امور باید «حضور مردمی» را تسهیل و بدین‌منظور از همه ظرفیت خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: جهش تولید تنها به مباحث اقتصادی و کالا مرتبط نیست و باید در زمینه تولید علم، مسکن و برنامه‌های فرهنگی نیز شاهد جهش باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر برنامه‌محوری، گفت: دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و نهادها باید برنامه زمانبندی، موقعیت کنونی، افق دید و همچنین دو برنامه شاخص را هرچه سریع‌تر به فرمانداری بهار اعلام کنند.

* 98 درصد درآمد استان همدان از مالیات تأمین می‌شود

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: درآمد مصوب استان همدان در سال 1401 مبلغ دو هزار و 700 میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته با افزایش 35 درصدی به سه هزار و 600 میلیارد تومان رسید و امسال دولت در استان همدان خواستار افزایش 62 درصدی درآمدها است.

فتح‌الله توسلی اضافه کرد: با توجه به اینکه 98 درصد درآمد استان از مالیات تأمین می‌شود و از مبلغ سه هزار و 600 میلیارد درآمد استان در سال 1402 مبلغ سه هزار و 400 میلیارد تومان به‌صورت مالیات گرفته شد، رقم اعلامی امسال از سوی دولت فاجعه خواهد بود.

وی با اشاره به شعار سال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: «جهش تولید» یعنی تولید چندین‌برابر افزایش یابد و «مشارکت مردم» یعنی مردم در سود و زیان اداره کشور شراکت کنند.

این مقام مسئول توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی اقتصاد و همچنین جداسازی نفت از اقتصاد را در راستای تحقق شعار سال مؤثر دانست.

توسلی تصریح کرد: سال آینده سال پایانی سند چشم‌انداز توسعه است و باید در بسیاری از موارد قدرت اول منطقه باشیم، اما متأسفانه عقب مانده‌ایم که باید شهرستان‌ها سهم خود را از اقتصاد ملی و نقش و برنامه خود را بدانند و پیش روند.

وی به نزدیکی سفر دوم رئیس‌جمهور به همدان اشاره کرد و گفت: برای دریافت اعتبارات متأسفانه پروژه نیمه‌تمام نداریم و دولت پروژه جدید آغاز نمی‌کند و به همین دلیل منابعی به این منطقه تزریق نمی‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع دولت محدود است، تأکید کرد: در سال گذشته برخی از اعتبارات استانی به‌دلیل عدم هزینه در ادارات کل به خزانه بازگشت که پذیرفتنی نیست و امیدواریم ادارات اعتبارات خود را از اداره کل پیگیری کنند.

وی گفت: ادارات عملکرد سال گذشته را به‌صورت کامل ارسال کنند، زیرا برای گرفتن اعتبار در سازمان برنامه و بودجه عملکرد سال‌های گذشته ملاک است و همچنین برنامه‌ریزی مناسب‌تری درخصوص پروژه‌ها می‌توان داشت.

توسلی با تأکید بر پیگیری مصوبات ابلاغی سفر ریاست جمهوری، اذعان کرد: اختصاص 20 میلیارد تومان برای تکمیل شبکه اصلی و فرعی فاضلاب بهار توسط وزارت نیرو در سال‌های 1401 و 1402 ابلاغ شده، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: چهاربانده کردن مسیر همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر به‌عنوان یکی از مسیرهای حادثه‌خیز، اکنون درحال اجرا است و نیازمند اعتبار بوده که بدین‌منظور جذب اعتبار یک‌هزار میلیاردی از محل مولدسازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اولویت‌های شهرستان بهار اشاره کرد و افزود: کلنگ‌زنی مجتمع آب‌رسانی جمشیدآباد در راستای حل مشکل آب، توزیع عادلانه اعتبارات در راستای برقراری توازن در روستاها و شهرهای محروم، توجه به راه‌های روستایی، توجه به شهرک‌های صنعتی، احیای قنوات و پیگیری مصوبات و اعتبارات ملی و استانی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با انتقاد از عملکرد بانک‌ها، گفت: عملکرد بانک‌ها رضایت‌بخش نیست و با مردمی که نیاز مالی شدید دارند، نباید این‌گونه رفتار کرد و اعطای تسهیلات را به تعویق انداخت.

توسلی با اشاره به اتفاقات اخیر و دفاع مشروع ایران، افزود: اتفاقات اخیر دو ضربه اساسی به اسرائیل وارد کرد و حماس از درون حلقه‌های امنیتی آن‌ها را شکست و ضربه بیرونی از طرف جمهوری اسلامی بود که در اقدامی بی‌سابقه حمله پهپادی و موشک‌ها را از بیش از یک‌هزار کیلومتر بر خاک رژیم غاصب فرود آورد و مواضع این رژیم را مورد هدف قرار داد که برای ایران عزت و بازدارندگی خواهد داشت.

شناسه خبر 81614