شناسه خبر:81427
1403/1/29 08:37:13

چند روزی است که از آفرینش حماسه مقتدرانه دلاوران ایرانی و خفیف کردن رژیم صهیونیستی می‌گذرد؛ منظومه بازتاب‌های این تنبیه، حکایت از گسست هژمونی آمریکایی – اسرائیلی در منطقه دارد. نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل که با هدف بررسی اقدام ایران علیه اسرائیل و به درخواست این رژیم اشغالگر تشکیل شده بود، با وجود تلاش‌ها، بدون صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا حملات ایران را شکست بازدارندگی اسرائیل و آمریکا خواند.

آری، بازدارندگی اسرائیل دیگر مانند گذشته کار نمی‌کند؛ مقاومت لبنان، یمن و عراق به حملات خود ادامه می‌دهند. معاندان به دنبال این بودند که حمله اخیر ایران اسلامی را کوچک جلوه داده و در رسانه‌ها چنین بیان کنند که اتفاقی بی‌تأثیر بوده است، اما کدام عقل است که باور کند موشک‌های بالستیک از فراز نیروگاه هسته‌ای دیمونا و با حد فاصل 15 کیلومتری آن پایگاه نظامی «نواتیم» را هدف قرار دهد و هفت لایه دفاعی مورد ادعای رژیم صهیونیستی را پشت سر بگذارد و گنبد آهنینی که از سال 2005 تا 2015 به‌عنوان پروژه مشترک امنیتی آمریکا و اسرائیل با صرف میلیاردها دلار دیگر تضمین‌کننده آسمان این غاصبان بود را درهم شکند؟ حمله اخیر و حجم خسارت‌های به‌یادماندنی که در عملیات طوفان‌الاقصی و حمله 13 آوریل 2014 به این رژیم وارد شد، علاوه‌بر متزلزل کردن اعتمادبه‌نفس صهیونیست‌ها، باعث برهم خوردن مصونیت پروژه سیاسی آن‌ها شده و احساس نگرانی صهیونیست‌ها از چشم‌اندازهای گوناگون، مشاهده می‌شود که تضعیف اراده و اعتماد آن‌ها به آینده این رژیم در سرزمین فلسطین را به ارمغان آورده است.

آمریکا و دولت‌های غربی می‌دانند با تلاش‌های شبانه‌روزی نتوانسته‌اند موشک‌های ایرانی را بر فراز آسمان رژیم اشغالگر در مناطقی همچون بیت‌المقدس با شکست مواجه کنند و این شکست بازدارندگی و آفرینش ترسی جدیدی بود که خود روزنه‌های شکست در رژیم صهیونیست را رقم می‌زند.

قطعاً عملیات وعده صادق ناگفته‌ها و جنبه‌های نادیده‌ای در بررسی تحولات اخیر و آثار آن بر منطقه با رویکرد جدید جمهوری اسلامی ایران دارد که شاید درکش سخت بوده و نیاز به گذر زمان باشد. این تنبیه برای ملت‌های منطقه و دولت‌های اسلامی و برای اسرائیل، آمریکا و دولت‌های حامی غربی هریک جداگانه یک عبرت و درس خاص خود دارد و درنهایت برای جهانیان یک جمع‌بندی بیش ندارد و آن چیزی نیست جز اینکه عاقبت این رژیم منحوس ظالم چیزی جز زوال و شکست نیست.

امید است دولت و ملت در کنار یکدیگر با شناخت به‌موقع از اقدام دشمنان و به حاشیه بردن چنین تنبیهاتی (که در تلاش هستند پاسخ حمله را اقتصادی دنبال کنند) از حیله‌ها و عملیات روانی اقتصادی که به‌عنوان حربه مؤثر دنبال می‌شود، مصونیت جسته و چابک در برابر خدعه‌های آنان ظاهر شوند و بار چنین نقشه‌های شیطانی را نیز خنثی کنند، انشاءالله.

شناسه خبر 81427