شناسه خبر:81231
1403/1/26 08:18:54

سپهرغرب، گروه - زهره پوروهابی :

اتفاقی که در بازی اخیر استقلال در اراک افتاد، ضمن ایجاد صحنه‌های زننده، یک حقیقت را بیش‌ازپیش عیان کرد و آن اینکه دولت راهبرد دقیقی برای جنگ فرهنگی که الان تمرکزش در حوزه حجاب و عفاف است، ندارد؛ در غیر این صورت قبل از اینکه چنین صحنه‌هایی پیش بیاید و مسئولان در گوشه رینگ برخورد یا عدم برخورد با یک فوتبالیست که به برکت همین نظام رشد کرده و حالا به هنجارهای آن لگد می‌زند قرار بگیرند، قانون را برای او و همه جامعه هجی کرده بودند. مانند همان کشورهای رؤیایی که همین فوتبالیست آرزومند آن‌ها است و اگر از قانون در آن ممالک تخطی شود، چنان خطوط قرمز را تفهیم می‌کنند که بار دومی در کار نباشد.
پیامد انفعال مسئولان ما این شده است که اکنون جامعه بهت‌زده به لگدمال شدن ارزش‌های دینی خود توسط اندک افراد مدعی، می‌نگرد.

اوضاع وقتی دردناک‌تر می‌شود که کشف حجاب، پوشش‌های نیم‌تنه، حرکات زننده برخی گروه‌های جوان و نوجوان که کاملاً مشخص است هدفمند در سطح شهر به هنجارشکنی می‌پردازند را در حد یک اختلاف سلیقه در پوشش تقلیل داده و پشت سخنان رهبری و شهیدسلیمانی پنهان می‌شوند! درحالی که تفاوت سلیقه در پوشش وقتی مصداق پیدا می‌کند که اصل رعایت قانون الهی را بپذیریم و بعد در چگونگی تفاوت‌هایی داشته باشیم که سال‌هاست نظام اسلامی این تفاوت سلیقه افراد را پذیرفته، پس بیایید از خود را به خواب زدن دست برداریم و به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنیم.

وزارت ورزش و جوانان و نهادهای زیرمجموعه آن کدام طرح‌ را برای رعایت قانون عفاف و حجاب دارند؟ کدام برنامه را حداقل در یک‌سال اخیر برای پاسخ به شبهات و مصون‌سازی جامعه جوان ما در برابر امواج حیازدایی انجام داده‌اند؟

نیروی انتظامی پس از تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب در اجرای قانون از شنبه 25 فروردین‌ماه طرح نور را اجرا می‌کند؛ دیگر حضرات برای تقویت رویکرد نیروی انتظامی به وظیفه خود چگونه عمل خواهند کرد؟ بزرگواران از قرارگاه عفاف و حجاب گرفته تا شورای فرهنگ عمومی مرحمت کرده به وظیفه شرعی و قانونی خود در این حوزه اهمیت دهید، وگرنه رقیق شدن عفت و حیا در جامعه یک اپیدمی افسارگسیخته را ایجاد خواهد کرد که دیگر نمی‌توان دامن هیچ خانواده‌ای را از آن پاک نگه‌ داشت! حال خود دانید...

شناسه خبر 81231