شناسه خبر:80916
1403/1/15 17:31:12

در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رئیس‌جمهور با اهدای لوح سپاس از رئیس بنیاد قرآن همدان تقدیر کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، منتخبان بیست‌ونهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در یازدهم فروردین‌ماه همزمان با یازدهمین روز از برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) تجلیل شدند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ حضور داشتند، حاج‌جواد صدیق رئیس بنیاد قرآن استان همدان از دست ریاست محترم جمهوری لوح تقدیر دریافت کرد.

یکی از دلایلی که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایشان را شایسته تجلیل دانسته است، پیگیری برای احداث پروژه اردوگاه فرهنگی قرآنی تسنیم و همچنین ارائه گزارش فعالیت‌های گسترده بنیاد قرآن در حوزه‌های مختلف تربیتی و آموزشی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

در بخشی از لوح سپاس اهدایی رئیس‌جمهور به ایشان آمده است: خدمت به قرآن، حرکت در مسیر هدایت بندگان الهی در دستیابی به سعادت دنیا و آخرت و توفیقی خاص از جانب ذات باری تعالی است که باید قدردان و شکرگزار آن بود.

بدین‌وسیله ضمن ارج نهادن به اهتمام جناب عالی نسبت به فراگیری این کتاب عظیم‌الشأن و ترویج قرائت فهم و عمل به آیات نورانی قرآن و به پاس تقدیر از خدمات ارزشمندتان در اشاعه فرهنگ و معرفت قرآنی به‌عنوان «خادم‌القرآن‌الکریم» در حوزه‌های مدیریت مؤسسات قرآنی مردمی، از شما تجلیل می‌شود.

تأسیس شورای قرآن استان همدان، تأسیس مجمع اساتید قاریان و حافظان استاد، اجرای دوره‌های مختلف آموزشی در رشته‌های مختلف قرآن کریم، تألیف نخستین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان، برگزاری آموزش ضمن خدمت برای 23 هزار و 621 نفر از معلمین و کارکنان ادارات، برگزاری 26 دوره تربیت معلم برای 661 نفر از برگزیدگان روستاها و تشکیل جلسات قرآن در برخی از روستاهای استان، برگزاری 10 دوره شناخت آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری، تألیف کتاب‌های مختلف در زمینه‌ قرآنی، تفاسیر، ادعیه و غیره، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه و اعطای وام قرض‌الحسنه به یک‌هزار و 171 نفر و ایجاد نمایندگی بنیاد قرآن کریم در شهرستان‌های استان، ازجمله فعالیت‌های این بنیاد قرآن است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 80916