شناسه خبر:75588
1402/8/16 12:17:04
معاون اقتصادی استاندار خبر داد:

توزیع گوشت قرمز با نرخ تنظیم بازار در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از توزیع گوشت قرمز گرم با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار با هدف تعدیل قیمت این محصول در همدان خبر داد.

سیدمجتبی حسینی روز شنبه اظهار کرد: با تأکید و حمایت‌های ویژه استاندار همدان و به دنبال مصوبات کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی، پیگیری‌های لازم برای حمل و توزیع گوشت قرمز گرم با قیمت مصوب در همدان نتیجه‌بخش بود و به‌زودی در این خصوص اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت تأمین‌شده به‌زودی در فروشگاه‌های استان همدان عرضه می‌شود، افزود: همچنین گرفتن مجوز خاص جهت واردات گوشت گرم نیز درحال پیگیری است.

حسینی ادامه داد: پیش از این به‌دلیل حجم تقاضا در بازار تهران با توجه به میزان جمعیت، گوشت مورد نیاز پایتخت از سایر استان‌ها تأمین می‌شد که همین موضوع بر افزایش قیمت آن نیز تأثیرگذار بود؛ بنابراین تصمیم گرفته شد واردات و توزیع گوشت گرم در ابتدا صرفاً برای تهران انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به‌منظور تعادل‌بخشی به بازار میزان توزیع گوشت قرمز ذکر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان همدان که به‌منظور تعدیل قیمت و عرضه گوشت قرمز با نرخ مصوب در بازار همدان انجام شده، به‌طور مستمر و به شکل گسترده ادامه خواهد داشت.

   توزیع 2 تُن گوشت گرم تنظیم بازاری در همدان

معاون مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز از توزیع بیش از دو تُن گوشت گوساله گرم در همدان خبر داد.

داریوش سرحدی با بیان اینکه بیش از دو تُن گوشت گوساله گرم از کشتارگاه تهران توسط مباشر استان تحویل گرفته شده است، اظهار کرد: این میزان گوشت با قیمت تنظیم بازار در همدان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تمام شهرستان‌ها مکاتبه شده تا میزان نیاز روزانه به گوشت قرمز را اعلام کنند، افزود: سهیمه برای هر 10 شهرستان استان لحاظ می‌شود.

معاون مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: قیمت گوشت گرم واردشده با قیمت تهران یکسان است و هیچ تفاوتی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه توزیع این میزان گوشت در سطح شهر انجام می‌شود، اضافه کرد: اگرچه ملاک توزیع در استان براساس نیاز و با مصوبه تنظیم بازار هم به‌صورت لاشه و هم به‌صورت‌بسته‌بندی است.

سرحدی خاطرنشان کرد: درتلاش هستیم گوشت گوسفندی نیز وارد استان شود، به‌طوری که دراین‌باره اقداماتی صورت گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری هجدهمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته از 16 تا 19 آبان‌ماه در همدان خبر داد.

معاون مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: سومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده‌ها، استخرهای ذخیره آب، سیستم‌های نوین آبیاری و آب‌رسانی، صنایع تبدیلی، تجهیزات گلخانه‌ای، کود، بذر و سم نیز هم‌زمان با نمایشگاه دام و طیور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور 40 شرکت‌کننده و 6 شرکت دانش‌بنیان برگزار می‌شود، اضافه کرد: تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی از استان‌های تهران، قزوین، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و همدان در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

شناسه خبر 75588