شناسه خبر:75092
1402/8/4 11:53:52

سپهرغرب، گروه خبر: در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار، نشست ادبی ترنم لالایی «برای کودکان غزه» در کتابخانه عمومی شهیدباهنر بهار برگزار شد.

صبح روز گذشته نشست ادبی ترنم لالایی «برای کودکان غزه» در کتابخانه عمومی شهی باهنر بهار با حضور اهالی شعر و ادب استان همدان و شهرستان بهار، برگزار شد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار در این نشست گفت: در این ایام پُرتلاطم که جهان به خود می‌بیند، در راستای اعلام انزجار از کودک‌کشی و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده شهدا، این نشست برگزار شد.

 

معصومه فزونی وظیفه اصحاب فرهنگ و هنر را درخصوص روشنگری بسیار مؤثر دانست و افزود: هیچ انسان آزاد و آزاده‌ای نمی‌تواند نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت باشد و اصحاب فرهنگ و هنر نیز با قلم نافذ خود می‌توانند بر حسب وظیفه، به ایفای نقش بپردازند.

 

در ادامه امام‌جمعه بهار نیز گفت: عالم هستی و دستگاه منظم به نظام احسن شناخته می‌شود و مبنای نظام احسن، «محبت» است و همچنین آنچه انسان‌ها را کنار هم نگه می‌دارد، جمادات را در هم تنیده و اساس خلقت خدا بوده، رحم به یکدیگر، دلدادگی، عشق و عاشقی و محبت است؛ اگر محبت را از عالم وجود بگیریم، چیزی در آن نمی‌ماند.

 

حجت‌الاسلام رضا مصباح اضافه کرد: آنچه امروز ما را گِرد هم آورده، بحث محبت است و دین و مذهب؛ می‌خواهیم بدانیم چرا در جایی که انسان است، انسانیت نیست و با ظلم و ستم و خوی حیوانی، به مردم بی‌دفاع می‌تازند!

 

وی تصریح کرد: امروز از حقیقت و واقعیتی سخن می‌گوییم که گریبان‌گیر جامعه ما است و برای تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطب، باید خود را در قالب «افراد» ستم‌دیده ببینیم و از زبان آن‌ها بگوییم؛ در آن حالت است که الفاظ ما، تداعی‌گر حقیقت و هویت معنا است و دلچسب خواهد شد.

 

امام‌جمعه بهار با اشاره به ظلم و ستم‌ شیاطین علیه مردم غزه، گفت: مردم آگاه جهان با برپایی تجمعات و راهپیمایی‌ها و نشست‌ها، حمایت خود را از مردم این منطقه اعلام کردند و مستکبران‌ در اقدام‌ مذبوحانه اخیرشان محکوم هستند.

 

وی ادامه داد: در برهه زمان کنونی همه ما موظفیم به هر نحوی به کمک مردم غزه بشتابیم و متأسفیم که این اتفاقات در عصر گفت‌وگو، تعاون، صلح بین‌الملل و حقوق بدون بشر اتفاق می‌افتد!

 

این مقام مسئول اذعان کرد: بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با برگزارکنندگان یادواره هشت هزار شهید استان همدان، مفاهیم باید در قالب هنر بیان شوند؛ زیرا با الفاظ کم، یک دنیا محتوا ارائه می‌شود.

 

در این برنامه تعدادی از شاعران سروده‌های خود را درخصوص حمایت از فلسطین و شعر مقاومت، قرائت کردند.

شناسه خبر 75092