شناسه خبر:71926
1402/5/7 12:07:58

تقریباً هفت ماه از تظاهرات‌ها و ناآرامی‌ها با درگیری‌های خیابانی به همراه زخمی و مجروح شدن مردم در درون رژیم صهیونیستی می‌گذرد. تهدیدها و استعفاهای مقامات و نیرو‌های ارتش در بدنه نظامی، ازجمله استعفای بیش از یک‌هزار نفر در نیروی هوایی یا تجمعات اجتماعی و همچنین توقف و تهدید فعالیت شرکت‌ها در بُعد اقتصادی، ابعاد چندگانه‌ای را از خود متبلور کرده است، چنین شرایط اسفناک برای رژیم صهیونیستی فرضیه‌ای را تقویت می‌کند که اهانت اخیر در رفتار مذبوحانه نسبت به ساحت قرآن کریم شاید پوششی برای پشت سر گذاشتن فضای مشوش داخلی رژیم صهیونیستی است.

البته در ظاهر، موضوع اختلاف‌ها از طرح قضائی نخست‌وزیر رژیم منحوس اسرائیل مطرح شد که دیروز بعد از مدت‌ها در مرحله دوم توانست مصوبه از کنست یا همان پارلمان رژیم صهیونیستی بگیرد. همه اعتراض‌ها برای جلوگیری از طرح فوق بود که البته آغاز موج جدیدی دیگر از اعتراض‌ها شده است؛ نتانیاهو که قبل از آن خود بیان کرده بود به‌شدت به دنبال مسائل ایران بوده، حال خود درگیر اغتشاشات شده است. کلیت موضوع به این برمی‌گردد که نتانیاهو معتقد بوده که لازم است بین قانون‌گذاران منتخب دموکراتیک و قوه قضائیه فعالی که اعضای خود را انتخاب می‌کند و نفوذ نامناسبی بر سیاست‌های عمومی دارد، تعادل ایجاد شود؛ به این منوال که حتی قضات از سوی دولت تعیین شوند. نتانیاهو که خود متهم دریافت رشوه و کلاهبرداری است، به دنبال کاهش نظارت دیوان عالی بوده و مخالفان تصویب نهایی این اصلاحات قضائی را مرگ اسرائیل می‌نامند. آمریکا طی بیانیه‌ای خواستار توقف طرح فوق شده و اعلام نگرانی از آن جهت وقوع یک جنگ داخلی کرده است.

همان‌گونه که مطرح شد، ظاهر موضوع چنین است و بیشتر تحلیل‌ها در شرایط موجود در رژیم اسرائیل به طرح نتانیاهو و دیدگاه موافقان و مخالفان می‌پردازد؛ این درحالی است که باطن موضوع به شرایط ملموس جدید برای آحاد مردم و مسئولان رژیم اسرائیل است. توانمندی مقاومت در اجرای بیش از 10 عملیات طی 24 ساعت علیه رژیم صهیونیستی یا سرایا‌القدس که با هک کردن تلفن‌های نظامیان صهیونیست پیام‌های تهدیدآمیزی را برای تلفن همراه 400 هزار سرباز صهیونیست به زبان عربی و عبری فرستاده است و یا مسلح شدن کامل کرانه باختری، ازجمله نشانه‌های استیصالی است که بر ترس و وحشت در رژیم صهیونیستی افزوده است. بر باد رفتن آمال تحقق رسیدن به نیل تا فرات به شهرک‌نشینی بخشی از اطراف رود اردن تقلیل یافته و بنا بر گزارش‌های داخلی خود رژیم اسرائیل و مؤسسات پژوهشی آن‌ها، کمتر از 50 درصد جوانان تمایل به ماندگاری در شهرک‌نشینی دارند. ضعف داخلی رژیم صهیونیستی که همواره با حمایت آمریکا بوده است، این‌روزها بیشتر نمایان شده و حکایت از تشدید روند سقوط اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی دارد؛ انشاالله. آری این همان اشاعه ایثار و شهادت است که از کانون مقاومت یعنی انقلاب اسلامی شکوفا شده و بسط و گسترش یافته است.

 

 

شناسه خبر 71926