شناسه خبر:64961
1401/10/24 10:22:40

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: درتلاشیم تا گوشت قرمز ارزان‌تر سر سفره مردم کرمانشاه بیاید.

علی چاله‌چاله با اشاره به تأکیدات استاندار کرمانشاه درخصوص برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت گوشت قرمز در استان، ابراز کرد: درتلاشیم تا به شیوه مناسب گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان را با قیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
چاله‌چاله با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای تعدیل قیمت گوشت قرمز، اظهار کرد: در این راستا مجوز عرضه بدون محدودیت گوشت قرمز منجمد را هم برای دام سبک و هم برای دام سنگین گرفته‌ایم و امیدواریم این اقدام بتواند امکان خرید گوشت قرمز را در استان برای خانواده‌ها سهل کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برنامه‌ریزی برای مقابله با قاچاق دام را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا برای تعدیل قیمت گوشت قرمز در استان برشمرد و گفت: درتلاشیم تا هرطور شده جلوی قاچاق دام زنده را در استان بگیریم، چون قاچاق دام زنده نقش مهمی در بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در استان دارد.
چاله‌چاله برنامه‌ریزی برای تغییر روند عرضه گوشت قرمز را یکی دیگر از اقدامات مهم و تأثیرگذار در دست اجرا برای کاهش قیمت گوشت قرمز در استان عنوان کرد و افزود: سعی داریم با کوتاه کردن دست واسطه‌ها، گوشت قرمز را با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.
وی با اشاره به برگزاری نشستی با حضور مدیران میادین دام، کشتارگاه‌ها، اتحادیه قصابی‌ها و غیره درخصوص نرخ‌گذاری قیمت گوشت قرمز و روند کشتار و عرضه دام و راهکارهای موجود برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها از بازار گوشت قرمز در استان، گفت: درتلاشیم تا با همکاری بخش‌های ذی‌ربط مسیر عرضه گوشت قرمز را در استان کوتاه کرده و از این طریق قیمت گوشت قرمز را در بازار کرمانشاه متعادل کنیم.
چاله‌چاله در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون قیمت فعلی گوشت قرمز در استان گفت: یک نرخ مصوب برای قیمت گوشت قرمز در استان داریم که با توجه به افزایش قیمت دام سبک، باید قیمت جدیدی برای عرضه گوشت قرمز در استان مصوب شود که درتلاش برای آنالیز قیمت‌ها برای تعیین نرخ‌‎های جدید هستیم و احتمالاً قیمت جدید هفته آینده اعلام می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز کشوری بوده و خاص استان کرمانشاه نیست، افزود: قیمت گوشت قرمز با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها در سطح کشور تغییراتی داشته، بنابراین در استان کرمانشاه هم شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه باید در اعلام قیمت جدید گوشت قرمز منافع تولیدکنندگان هم در کنار مصرف‌کنندگان لحاظ شود، گفت: واقعیت این است که در پی افزایش قیمت نهاده‌ها و حذف ارز ترجیحی، قیمت تمام‌شده دام افزایش پیدا کرده، بنابراین قیمت گوشت قرمز هم باید با درنظر گرفتن منافع تولیدکنندگان تعیین شود تا تولیدات گوشت قرمز استان متأثر از تصمیم‌های اشتباه با چالش مواجه نشود.
چاله‌چاله در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت گوشت قرمز در استان کرمانشاه از استان‌های هم‌جوار بالاتر است، توضیح داد: با بررسی که در مورد قیمت گوشت قرمز در استان‌های هم‌جوار انجام شده، قیمت گوشت قرمز در این استان‌ها (براساس مستندات موجود) تقریباً مشابه کرمانشاه است.
اخیراً استاندار کرمانشاه با انتقاد از بالا بودن قیمت گوشت قرمز در استان، به جهاد کشاورزی استان مأموریت داد که اقدامات لازم برای کنترل قیمت گوشت در استان را انجام دهد.

شناسه خبر 64961