شناسه خبر:57765
1401/4/26 08:38:24
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

ولایتمداری به اقدام و عمل است

حجت‌الاسلام الیاس نجاری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان شد

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه پیام غدیر استمرار رسالت ولایت است، گفت: ولایتمداری به حرف نبوده و با حفظ موقعیت نمی‌شود؛ برخی ظاهراً ولایتمدار هستند، اما فرمان آن را نمی‌شنوند و یا می‌شنوند و اجرا نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فرد پیش از ظهر روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر خم، اظهار کرد: 124 هزار پیامبر آمدند که کامل‌ترین دین از آن پیامبر گرامی اسلامی بود؛ خداوند متعال اکمال دین را بعد از 23 سال زحماتی که حضرت محمد (ص) کشید، به غدیر خم موکول کرد.

وی با اشاره به اینکه در خطبه معروف پیامبر (ص) در غدیر خم نکات فراوانی توجه انسان را جلب می‌کند اما بین همه آن‌ها یک نکته کلیدی است، گفت: ایشان فرمودند من از طرف خداوند مأمور شدم امامت علی ابن ابی‌طالب (ع) را ابلاغ کنم، تاکنون نیز در ارسال وحی کوتاهی نکرده‌ام و سختی‌های زیادی را هم متحمل شدم، اما خواستم خداوند این مأموریت را برعهده من نگذارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح این مطلب عنوان کرد: ایشان فرمودند نخستین دلیلی که از خداوند خواستم مرا از این مأموریت معاف بدارد، این است که در چهره شما نگاه می‌کنم و با خودم می‌گویم آیا فردا در کنار امام متقین هستند و من تعداد کمی از شما را می‌بینم که باشید.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در خطبه غدیر واژه «ایهاالناس» را به کار بردند و نگفتند «ایهاالمسلمین»، در ادامه ابراز کرد: احزاب مخفی و شبکه‌های یهود در بین مسلمانان رخنه کرده بودند تا حاکمیت را به دست بگیرند و پیامبر (ص) می‌دانست شبکه‌های مختلف در کمین نشستند.

طیبی‌فرد خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمودند که من در میان شما انسان‌های دوچهره، فریبکار، ملامت‌گر و طعنه‌زن فراوان می‌بینم و به این خاطر از خداوند خواستم مرا از ابلاغ این پیام به شما معاف کند.

وی با بیان اینکه ایشان می‌فرمایند که برخی نام اسلام را به یدک می‌کشند تا به موقعیت برسند، گفت: پیامبر (ص) خطر آینده را بیان و کسانی که در مقابل امام متقین می‌ایستند را معرفی کردند تا جماعتی آن‌ها را بشناسند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بعد از پیامبر (ص) گروه‌ها و شبکه‌ها و برخی که اسلام را به سخره گرفته بودند مشخص شدند، افزود: ولایتمداری به حرف نیست و با حفظ موقعیت نمی‌شود؛ برخی ظاهراً ولایتمدار هستند، اما فرمان ولایت را نمی‌شنوند و آن را دنبال نمی‌کنند.

طیبی‌فرد با بیان اینکه گروهی حرف ولایت را می‌شنوند اما طبق موقعیت خود از آن اطاعت می‌کنند، تصریح کرد: عده‌ای هم مدعی هستند که هم گوش می‌دهیم و هم اطاعت می‌کنیم، درصورتی که نه گوش شنوایی دارند و نه اطاعت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز افرادی که کنار ولایت ایستادند، فراوانند و مانند مردم زمان امیرالمؤمنین (ع) نیستند و این ویژگی مردم ایران بوده، اضافه کرد: ‌در جامعه منافق هم داریم، اما تعداد مؤمنان بیشتر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه منافق کسی است که در نظام اسلامی علیه انقلاب و اسلام حرکت می‌کند و نان و نمک جمهوری اسلامی را می‌خورد و در عمل به آن ضربه می‌زند، گفت: کسانی که در جلسات رهبری حضور دارند و بعد می‌گویند «حرف رهبری این بود اما شما کار خود را کنید» هم منافق هستند.

طیبی‌فرد با تأکید بر اینکه باید مواظب منافقین باشیم که هر بلایی سر جمهوری اسلامی آورده‌اند و امروز طلبکار هم هستند، عنوان کرد: برخی از منافقین داخلی سر سفره انقلاب می‌نشینند، اما یک سرشان نیز به آخور آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید منافقین را شناخت و جلوی آن‌ها را گرفت تا انقلاب از صدمه در امان بماند، گفت: برخی سر سفره انقلاب می‌نشینند و خنجر بر سینه انقلاب می‌زنند که باید مراقب این افراد بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه غدیر به ما می‌گوید که استمرار ولایت و ابلاغ رسالت ولایت برای همه انجام گیرد ولو خطراتی داشته باشد، یادآور شد: مواظب باشیم متقی بمانیم و دنبال امام‌المتقین راه بیفتیم و هیچگاه از او جدا نشویم که تجلی آن در ولایت فقیه است.

طیبی‌فرد در ادامه با معرفی حجت‌الاسلام نجاری به‌جای حجت‌الاسلام علیئی به‌عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان، تأکید کرد: همدان استان بزرگی است و شخصیت‌های وارسته‌ای چون شهید همدانی دارد.

   ولایت باطنی در غدیر اسلام را حفظ کرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز گفت: در غدیر ولایت ظاهری امیرالمؤمنین (ع) غصب شد، اما ولایت باطنی اسلام را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی اظهار کرد: مخاطبان پیامبر (ص) در روز غدیر کسانی بودند که وضوی پیامبر را برای تبرک برمی‌داشتند و کنار ایشان در جنگ‌ها بودند، اما از آن‌ها به‌عنوان «قلت‌المؤمنین» یاد شد، یعنی مؤمنان که کم هستند.

وی با اشاره به اینکه فضای سیاسی لغزنده است و متأسفانه کمتر در آن مسائل دینی و اخلاقی رعایت می‌شود، گفت: خیلی از کسانی که در جریان غدیر امیرالمؤمنین (ع) را حذف کردند، به زعم خود انگیزه دینی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در فضای سیاسی کمتر می‌توان افراد باتقوا را شناخت و تقوای راستین را باید در میدان سیاسی هم درست تشخیص داد، عنوان کرد: تقیه جزء شعائر مسلم شیعه بوده، اما وقتی پای ولایت مطرح است، پیامبر نیز نباید تقیه کند.

وی با اشاره به اینکه ولایت سیر باطنی دارد و در عید غدیر ظهور یافته، افزود: این سیر باطنی شگفت‌انگیز است و انسان گاهی حیرت می‌کند؛ فرشتگان به پیامبر (ص) فرمودند که با زبان علی با تو سخن می‌گوییم، برای اینکه قلب تو آرام شود، جالب است که فرشتگان صحبت می‌کنند، اما قلب پیامبر جز با زبان علی (ع) آرام نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه بعد از غدیر ولایت ظاهری امیرالمؤمنین (ع) غصب اما ولایت باطنی باعث نگهداشت اسلام شد، گفت: امام (ره) فرموده‌اند پیامبر (ص) وقتی در معراج نزد خداوند رفتند، خداوند فرمود باید محبت علی (ع) را داشته باشی و آنجا غیریت و دوگانگی وجود نداشت؛ ما باید خداوند را به‌خاطر وجود این محبت شاکر باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام علیی در مسئولیت نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان، ابراز کرد: ایشان در این سه سال علاوه‌بر انجام وظایف ذاتی به‌عنوان پدر در میان اعضا و کنار و همراه ما بودند که آرزوی موفقیت برایشان داریم.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه برای حجت‌الاسلام نجاری هم آرزوی توفیق داریم و امیدواریم بهترین بهره را از حضور ایشان در استان ببریم، اظهار کرد: سه حوزه نمایندگی در کنار هم می‌توانند ما را به اهداف برسانند که در این راستا مأموریت‌های بزرگ انجام شده است، ضمن اینکه در حوزه صالحین، رزمایش‌های ثامن و سازماندهی شبکه بسیج و خیلی از مأموریت‌ها، این مهم محقق شده است.

مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدن نیز اظهار کرد: برای حُسن اعتمادی که به بنده در مسئولیت نمایندگی سپاه و سِمت جدیدی که در ارومیه واگذار شده، قدردانم و امیدوارم بتوانم همواره در خدمت‌رسانی به مردم به وظیفه‌ام عمل کنم.

حجت‌الاسلام حسین علیی با اشاره به اینکه آنچه ما فعالیت کردیم دوربین خداوند ثبت کرده و سعی کرده‌ایم ادای امانت کنیم و خیانت در امانت هم جرم سنگینی است، گفت: خود را جزء سپاه انصارالحسین (ع) و همدان را وطنم می‌دانم.

وی با بیان اینکه همدان مردمانی خوب دارد که مقام معظم رهبری بهترین تعبیر را در مورد آن‌ها داشتند و فرمودند مردم همدان جزء برجسته‌ترین‌ها هستند که واقعاً این‌طور است، اظهار کرد: امیدواریم قدردان انقلاب و ولایت باشیم و حفاظت از آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز با بیان اینکه برای بنده مایه مباهات است که خداوند توفیق خدمت در سه سپاه را فراهم کرده و در استان‌های مختلف بوده‌ام، ابراز کرد: امروز خداوند را برای این سربازی و خدمت‌گزاری در دارالمؤمنین و دارالمجاهدین نیز شاکرم.

حجت‌الاسلام الیاس نجاری با اشاره به اینکه تولد پیام‌آور مرگ است و معارفه پیام‌آور تودیع که امیدواریم در زمان تودیع سربلند بیرون آییم، گفت: در تقویت امور معنوی سازمان از همفکری روحانیون استان و دست‌اندرکاران این حوزه بهره خواهیم برد.

شناسه خبر 57765