شناسه خبر:56535
1401/3/24 08:42:20
گرامیداشت هفته محیط‌زیست در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان؛

کاهش آلودگی محیط‌زیست در دریافت فرآورده‌های نفتی در اولویت است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ابراز کرد: توجه به راهکارهای کاهنده آلودگی محیط‌زیست در مراحل مختلف دریافت فرآورده‌های نفتی از خطوط لوله، انبارش، ذخیره‌سازی، نگهداشت، انتقال و توزیع در سطوح مختلف مدیریتی از صدر تا ذیل این مجموعه ازجمله اولویت‌ها به‌شمار می‌آید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: ماهیت تأمین و توزیع انواع سوخت‌ها با منشأ فسیلی، تولید انرژی برای گرداندن چرخ‌های تولید کالا و خدمات در صنایع گوناگون به‌عنوان محور توسعه و آبادانی کشور است، اما در کنار تحقق این امر مهم، توجه به راهکارهای کاهنده آلودگی محیط‌زیست در مراحل مختلف دریافت فرآورده‌های نفتی از خطوط لوله، انبارش، ذخیره‌سازی، نگهداشت، انتقال و توزیع در سطوح مختلف مدیریتی از صدر تا ذیل این مجموعه ازجمله اولویت‌ها به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف بهینه سوخت توسط مصرف‌کنندگان بخش‌های مختلف از حمل‌ونقل گرفته تا بخش‌های صنایع، کشاورزی و غیره نیز به‌عنوان عاملی تعیین‌کننده می‌تواند نقش اساسی در کاهش آلودگی خاک و هوا و درنتیجه صیانت از سلامت شهروندان ایفا کند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اعلام کرد: به‌مناسبت هفته گرامیداشت حفاظت از محیط‌زیست 16 تا 22 خردادماه برنامه‌های متنوعی با هدف فرهنگ‌سازی در اداره مرکزی و انبارهای نفت تدارکاتی ایثارگران همدان و نوشیجان ملایر انجام شد.

رئیس اداره بهداشت ایمنی و محیط‌زیست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز گفت: روز سه‌شنبه 17 خردادماه و در دومین روز از هفته محیط‌زیست برنامه جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی از محیط انبار نفت نوشیجان ملایر و محیط پیرامونی آن در دستور کار قرار گرفت.

حمیدرضا کریمی گفت: روز چهارشنبه گذشته و در سومین روز از هفته یادشده برنامه پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی در محوطه میدان آرامگاه پورسینا با پیام حفاظت از محیط‌زیست، جامعه سالم، ایران قوی برگزار شد و سپس هم‌پیمایان در مراسم زیارت عاشورای حسینی حضور یافته و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان به قید قرعه، دومین اقدام منطقه در این خصوص بود.

کریمی اذعان کرد: روز یکشنبه 22 خردادماه و آخرین روز از هفته گرامیداشت محیط‌زیست مدیریت و معاونین، رؤسای واحدهای ستادی و عملیاتی منطقه در کنار کارکنان عملیاتی در انبار نفت تدارکاتی ایثارگران حضور یافته و در اقدامی خودجوش و داوطلبانه نسبت به جمع‌آوری انواع زباله‌های پلاستیکی پراکنده در حاشیه کیلومتر 16 بزرگراه همدان- تهران، مجاور انبار نفت تدارکاتی ایثارگران مبادرت کردند.

شناسه خبر 56535