شناسه خبر:35378
1399/10/25 14:42:41

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: امروز ایستادگی و خودباوری و ایفا کردن نقش برای شکوفایی اقتصادی، بزرگ‌ترین معروف و بزرگ‎ترین منکر هم دلسرد کردن جوانان در جامعه برای عدم رویارویی و فائق آمدن بر مشکلات است.

محمود الله‌مرادی ظهر روز گذشته در نشست با اعضای امر به معروف و نهی از منکر سقز، با تسلیت ایام شهادت سردار بزرگ ایران اسلامی حاج‌قاسم سلیمانی و تسلیت شهادت دخت نبی مکرم اسلام، عنوان کرد: تداوم راه ائمه اطهار و مبارزه علیه ظلم نمونه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: امروز ایستادگی و خودباوری و ایفا کردن نقش برای شکوفایی اقتصادی، بزرگ‎ترین معروف و بزرگ‌ترین منکر هم، دلسرد کردن جوانان در جامعه برای عدم رویارویی و فائق آمدن بر مشکلات است.

الله‌مرادی با بیان اینکه وظیفه ستاد امر به معروف برخورد کردن و مچ‌گیری نیست و بلکه تذکر زبانی می‌دهد، ادامه داد: امر به معروف، قوه قضائیه و پلیس نیست و براساس سلیقه‌بندی سیاسی هم عمل نمی‌کند، بلکه کار وی مطالبه‌گری و ترویج معروفات است.

وی عنوان کرد: افزایش تهمت و افترا در فضای مجازی، گران‌فروشی و خراب‌فروشی از بزرگ‌ترین منکرات کردستان هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: رعایت اصل کرامت انسانی، عدم تبعیض در تصمیم‌گیری، دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز، دوری کردن از کاغذبازی و تسهیل‌گری فرآیندهای اداری، از معروفات مهم اداری است.

امام‌جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سقز هم در این نشست اظهار کرد: پدر و مادر، نخستین آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

ماموستا سیدحسین حسینی در نشست با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: فرزندان از والدین الگو می‌گیرند و بایستی والدین با عمل به وظایف دینی ازجمله نماز خواندن، الگوی فرزندان خود باشند.

امام‌جمعه سقز با اشاره به سفارش دین اسلام برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: دین اسلام بر پایه اصول دینی و راستی و درستی پایه‎گذاری شده است و باید همه در این جهت حرکت کنیم.

فرماندار و نایب‎رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سقز هم عمل به امر به معروف و نهی از منکر را یک ضرورت دینی و عرفی در جامعه برشمرد.

کامیل کریمیان با اشاره به اینکه هجمه سنگینی روی کشور و به‌ویژه مسئولان است، عنوان کرد: گاهی در سایت‎ها و فضای مجازی مطالبی علیه مسئولان بیان می‌شود که مطالبه‌گری نیست، بلکه انتشار این مطالب دستاویزی برای دشمنان است و باعث ناامیدی مردم نسبت به سرنوشت کشور می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: تذکرات ایام کرونا، نمونه‎ای بارز از امر به معروف و نهی از منکر بود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت میزان اثربخشی و اثرگذاری برنامه‌ها، از مسئولان خواست برای ترویج معروفات در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

شناسه خبر 35378