شناسه خبر:65785
1401/11/17 10:04:29

سپهرغرب، گروه خبر: همزمان با پنجمین روز از دهه فجر، ساخت نخستین مدرسه اوتیسم استان کردستان با حضور استاندار در سنندج آغاز شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز یکشنبه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این مدرسه در سنندج اظهار کرد: در کردستان هزار و 500 دانش‌آموز با نیازهای ویژه وجود دارند که 120 نفر از آنان دارای اختلال خاص یا اوتیسم هستند.
طالب محمدی یادآور شد: 40 نفر از دانش‌آموزان اوتیسمی در شیفت مخالف یکی از مدارس ناحیه دو سنندج تحصیل می‌کنند.
وی ادامه داد: این دانش‌آموزان به دلیل رفتارهای پیچیده، نیازمند مدرسه تخصصی هستند، بنابراین احداث مدرسه با ساختار اوتیسمی در دستور کار قرار گرفت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: این مدرسه به همت اداره کل آموزش و پرورش و خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا شاه‌حسینی احداث خواهد شد.
محمدی گفت: این مهم نتیجه دیدار استاندار با خیرین مدرسه‌ساز در تهران بود که بحث ساخت مدرسه اوتیسم مطرح شد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردستان نیز گفت: سالانه حدود 30 میلیارد تومان اعتبار از خیرین جذب می‌شود که امیدواریم این رقم افزایش یابد.
ابراهیم حسامی با بیان اینکه خیرین داخل و خارج از کشور یاریگر مدرسه سازی هستند، افزود: احداث مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی در سنندج کار ارزشمندی است که در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع ساخته می‌شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدرسه را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این مدرسه در 10 کلاس درس احداث خواهد شد.

شناسه خبر 65785