شناسه خبر:65478
1401/11/8 15:00:18

یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که عملیات قدس بار دیگر عجز و ناتوانی امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین را نشان داد.

حمله وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین طی دو روز گذشته و شهادت دست کم 9 فلسطینی و مجروحیت 20 تن دیگر، واکنش گسترده نیروهای مقاومت را به دنبال داشت.

نیروهای مقاومت فلسطین در واکنش به این جنایت، طی یک عملیات موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست نشین بار دیگر نشان دادند که جنایات این رژیم بی پاسخ نخواهد ماند.

بعد از آن بود که یک جوان فلسطینی به نام «خیری علقم» در جریان عملیات قهرمانانه خود 8 صهیونیست را به هلاکت رسانده و 12 تن دیگر را مجروح کرد.

اردوگاه جنین یک حلقه اصلی و محوری در میان نیروهای مقاومت به شمار می‌رود و از این رو، عناصر رژیم صهیونیستی، این منطقه را به صورت مستقیم هدف حملات خود قرار می‌دهند.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری مهر با «داوود شهاب» یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفتگویی ترتیب داده است که متن آن در ادامه می‌آید.

*به نظر شما مهمترین اهداف عملیات قدس که شب گذشته رخ داد و منجر به هلاکت تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست شد چیست؟

این عملیات به مثابه یک پیروزی برای ملت فلسطین به شمار می‌رود چرا که یک فلسطینی به تنهایی و با حمل یک سلاح ساده توانست این دستاورد را محقق کند که در نوع خود یک دستاورد نظامی بسیار مهم به شمار می‌رود. در حالیکه عملیات مذکور طی 20 دقیقه انجام شد، ارتش رژیم صهیونیستی باید برای بازداشت یک فلسطینی در کرانه باختری از تمام تجهیزات نظامی خود با پوشش نیروی هوایی استفاده کند.

عملیات قدس در قلب شهرک‌های صهیونیست نشین صورت گرفت و به همین دلیل ما آن را یکی از مهم ترین پیروزی‌های ملت فلسطین قلمداد می‌کنیم. این عملیات همچنین نشان داد که رژیم اشغالگر قدس هیچ حاکمیتی بر این منطقه ندارد و یک فلسطینی می‌تواند توهم حاکمیت و وجود امنیت در میان صهیونیست‌ها را از بین ببرد.

*آیا این عملیات در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین رخ داد؟

عملیات قدس یک واکنش طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به اردوگاه جنین که روز پنجشنبه رخ داد به شمار می‌رود. این عملیات بر این نکته تاکید دارد که قدس همچنان مسأله اصلی محسوب می‌شود.

عملیات قدس به مثابه مرهمی بر دردها و زخم‌های ملت فلسطین و قلب‌های مادران شهداء به شمار می‌رود.

*واکنش صهیونیستها به این عملیات قهرمانانه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عملیات قدس، شوک بزرگی به صهیونیست‌ها وارد کرده و امنیت آنها را زیر سؤال برده است. بدیهی است که بنیامین نتانیاهو بعد از این عملیات اعلام کرد که صهیونیست‌ها شاهد شدیدترین عملیات طی سال‌های اخیر بوده اند؛ عملیاتی که تصویر دروغین پیروزی در اردوگاه جنین را از خاطر اسرائیلی‌ها محو کرد.

این عملیات مانند سیلی به صورت مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی بود و ناتوانی آنها را در اداره امنیت این رژیم بیش از پیش نشان داد. بعد از این عملیات، بن بست ماهیتی رژیم صهیونیستی و عمق شکاف داخلی موجود در ائتلاف حکومتی این رژیم کاملاً برجسته شد.

تهدیدات صهیونیست ها، حتی یک کودک فلسطینی را نمی ترساند. آیا آنها می‌خواهند علیه ما جنگ به راه بیندازند در حالیکه آنچه که در کرانه باختری و قدس اشغالی در جریان است یک جنگ واقعی به شمار می‌رود. فلسطینی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و مقاومت تنها گزینه مد نظر آنها است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 65478