شناسه خبر:63857
1401/9/26 09:47:36
مدیرتوسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

فروش 90 میلیارد تومانی شرکت‌های پارک علم و فناوری "سلامت" کرمانشاه

سپهرغرب، گروه کاردانش: مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فروش 90 میلیارد تومانی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری "سلامت" این دانشگاه در سال گذشته خبر داد.

رضا محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال 1399 گفت: فعالیت این پارک رسما بیش از یک سال است شروع شده است.
وی افزود: واحدهای مختلفی ذیل مجموعه پارک علم و فناوری "سلامت" مشغول فعالیت هستند که از جمله مهمترین آنها واحد مرکز رشد است که هم اکنون حمایت از 80 هسته و واحد فناور را برعهده دارد.
وی افزود: واحد دیگر زیرمجموعه پارک، واحد «مالکیت فکری» است که این واحد وظیفه ثبت اختراعات را برعهده دارد.
محمدی واحد «توسعه فناوری» را از دیگر واحدهای فعال پارک علم و فناوری سلامت عنوان کرد و افزود: در این واحد هم بحث توسعه فرهنگ فناوری در جامعه مدنظر است و در همین راستا طی یک سال گذشته چهار فراخوان رسمی جهت جذب و حمایت از طرح‌های فناورانه داده شده است.
این مسئول گفت: همچنین این واحد در یک سال گذشته 20 تا 25 کارگاه آموزشی در حوزه فناوری برگزار کرده است.
محمدی واحد «ارتباط با صنعت» را هم دیگر واحد فعال پارک علم و فناوری سلامت عنوان کرد و افزود: در این واحد تلاش بر این است که بتوانیم ارتباط دانشگاه و صنعت را برقرار کرده و واحدهای صنعتی علاقمند به فعالیت در حوزه فناوری را جذب کنیم و از طرفی بتوانیم با تمام سازمانهایی که علاقمند به فعالیت در حوزه پژوهش هستند، همکاری داشته باشیم.
وی واحد «تجاری سازی» را هم از دیگر واحدهای فعال پارکِ سلامت عنوان کرد و افزود: در این واحد دفتر انتقال تکنولوژی راه اندازی شده که وظیفه انتقال دانش فنی از دانشگاه به صنعت را برعهده دارد.
محمدی در ادامه در تشریح دستاوردهای پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون 80 هسته و واحد فناور تحت حمایت مجموعه پارک هستند که از این تعداد 17 شرکت توانسته‌اند دانش بنیان شوند.
وی افزود: همچنین 274 مورد ثبت اختراع داشته‌ایم که پنج مورد آن بین‌المللی بوده و سه مورد از این پنج مورد، اختراع در حوزه تولید دارو بوده است.
معاون توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 212 نفر در شرکت‌ها و واحدهای تحت حمایت پارک علم و فناوری سلامت گفت: سال گذشته این واحدها حدود 90 میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

شناسه خبر 63857