شناسه خبر:63342
1401/9/13 14:58:30

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: در 2 سال آینده یک هزار و 400 واحد مسکونی برای معلولان ساخته می‌شود.

پرویز فتاح گفت: یک هزار و 400 واحد مسکن معلولین با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن طی 2 سال آینده ساخته شده و وام‌های 100 میلیونی بلاعوض به جامعه هدف معلولین اعطا می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی از انتخاب شهرستان‌های تکاب و سردشت به عنوان منطقه ویژه آبادانی و پیشرفت در راستای طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: این بنیاد به ساخت کلاس درس در مناطق محروم آذربایجان غربی طبق سهمیه وزارت آموزش و پرورش و نظر مدیریت استان اقدام کرده است.

وی همچنین با اشاره به کمک 18 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به آزادی زندانیان نیازمند جرایم مالی و غیرعمد آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: این بنیاد در تأمین 20 میلیارد تومان برای مرکز خیرساز دیالیز در ارومیه و ساخت مرکز دیالیز سلماس مشارکت داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور به واگذاری 1400 فقره عرصه املاک در شاهین دژ به مردم نیز اشاره کرده و افزود: تأمین لوله مجتمع آبرسانی در منطقه انزل و نازلو به ارزش 30 میلیارد تومان، توزیع 17 میلیارد تومان بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و اختصاص پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض به کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان غربی را از دیگر اقدامات این بنیاد اعلام کرد.

وی از سرمایه‌گذاری 380 میلیارد تومانی برای توسعه کارخانه کنسانتره ارومیه جهت افزایش ظرفیت این واحد تولیدی خبر داده و یادآور شد: بنیاد مستضعفان برای جبران خسارت زلزله اخیر خوی نیز 10 هزار تن سیمان و 12 هزار تن میلگرد رایگان متعهد شده و در تهیه لوازم خانگی برای زلزله زدگان مساعدت خواهد کرد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 63342