شناسه خبر:63121
1401/9/8 10:49:35
خبرهای خوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در آستانه روز پرستار؛

برگزاری دو آزمون جذب پرستار در همدان

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه به‌زودی در دو مرحله با برگزاری آزمون پرستار جذب خواهد شد، گفت: آزمون مرحله نخست به‌زودی و احتمالاً در هفته آینده خواهد بود، مرحله دوم آزمون و جذب پرستار برای تکمیل کادر بیمارستان اکباتان است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

سپهرغرب، گروه سلامت - شهره کرمی : همایش روز پرستار و آیین تکریم از پرستاران استان همدان روز یکشنبه هفتم آذرماه در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در مرکز همایش‌های بین‌المللی علوم پزشکی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این همایش با بیان اینکه رزق پرستاران را خدا در بهترین موقعیت قرار داده است، گفت: رزق پرستاران در خدمت به انسان‌ها قرار گرفته که توفیق بزرگی است؛ پرستاران فارغ از حقوق و مزایا، نیت‌ خود را خدمت به مردم کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه بشری امروز در زندگی فردی و اجتماعی این بوده که حقیقت خود را نشناخته است. یک انسان فارغ از سلیقه و مذهب باید توجه داشته باشد که در نگاه قرآن کریم یک موجود پُرارزش است؛ انسان کتابی بوده که خدا خودش آن را نوشته و به خود به‌خاطر این خلقت تبارک‌الله احسن‌الخالقین گفته است.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه یکی از افرادی که دعایش مستجاب می‌شود فرد بیمار است، اظهار کرد: این موقعیت فرصت خوبی است تا پرستاران بتوانند از آن بهره بگیرند و با محبتی که به بیماران دارند، از آن‌ها بخواهند تا در حقشان دعا کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در خدمت به مردم اخلاص داشته باشید، اذعان کرد: تبعیض در مزایا و حقوق مسئله جدی است؛ به‌خصوص در رابطه با پرستاران که شبانه‌روز در تلاش هستند. در میزان بهره‌وری از بیت‌المال نباید تفاوت فاحشی داشته باشیم و امیدواریم بحث تعرفه خدمات پزشکی قدمی باشد تا به وضعیت مطلوب نزدیک شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری از پرستاران به‌عنوان فرشتگان رحمت یاد می‌کند و خود را مرهون خدمات و محبت شما می‌داند، جایی برای صحبت کردن من نمی‌گذارد.

حسن رضانیا از زحمات همه پرستاران که به انسان و انسانیت خدمت می‌کنند، تشکر کرد.

   دو خبر خوش برای جامعه پرستاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه به‌زودی در دو مرحله با برگزاری آزمون پرستار جذب خواهد شد، گفت: آزمون مرحله نخست به‌زودی و احتمالاً در هفته آینده خواهد بود، مرحله دوم آزمون و جذب پرستار برای تکمیل کادر بیمارستان اکباتان است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

محمدمهدی مجذوبی در ادامه تصریح کرد: در استان همدان کمبود کادر پرستاری داریم و افرادی که در طرح و یا تمدید طرح بوده‌اند، در اولویت نخست برای جذب پرستار قرار خواهند گرفت.

   واریز نخستین مرحله تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، شیرینی روز پرستار

وی به طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان که تأمین و به حساب دانشگاه واریز شده اشاره کرد و گفت: معوقات تعرفه‌های طرح خدمات پرستاران پس از سال‌ها در روز چهارشنبه به پرستاران همدانی پرداخت خواهد شد.

مجذوبی در پایان از تعرفه‌ای برای مردم استان خبر داد و افزود: کلینیک‌های پرستاری با محوریت آموزش به بیمار و پرستار در همه بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده تا بیماران خاص مانند بیماران قلبی و عروقی با پیامک همه مسائل مربوط به خود را دریافت کنند؛ پرستاران همراه سخت‌ترین شرایط بیمار هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز با بیان اینکه پرستاران در دوران سه‌ساله کرونا خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه دادند، خاطرنشان کرد: آن‌ها ایثارگرانه پای کار هستند، خود را به خطر انداختند تا به دیگران کمک و امنیت و اقتدار ملت را فراهم کنند.

رضا طهماسبی تعداد پرستاران همدان را بیش از سه هزار و 500 نفر برشمرد و افزود: این تعداد در 20 بیمارستان دانشگاهی و غیر دانشگاهی با سه هزار تخت و ضریب حدود 1.2 کادر پرستاری با حجم عظیم کار، مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات و دغدغه آن‌ها تلاش شود، اظهار کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نشانی از پاسداری از آن‌ها بود که اجرای آن اخیراً پس از 14 سال با حمایت رهبر، دولت و مجلس درحال تحقق و اجرا است.

طهماسبی در پایان افزود: توجه به این موضوع در خدمات پرستاران ارتقای کیفیت را به دنبال خواهد داشت. سعی شده نیروهایی که در کوران کرونا همراه بودند، در آینده جذب شوند؛ همچنین حل مشکلات پرستاران بار مشکلات درمانی بیمارستان‌ها را نیز کاهش خواهد داد.

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه استان همدان تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبر 63121