شناسه خبر:58627
1401/5/19 09:59:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 340 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در این استان شناسایی شد و تکمیل آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

علی جودکی روز سه‌شنبه در دیدار با خبرنگاران مرکز اراک به‌مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار، افزود: با حمایت و بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی بیش از 15 هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: کمبود نقدینگی به‌خصوص در حوزه سرمایه ثابت، ناتوانی در واردات ماشین‌آلات، تجهیزات و عوامل تولید از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی نیمه‌کاره استان بوده که برای حل این مشکلات برنامه‌های کاربردی تدوین شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: انتظار می‌رود بانک‌ها با پرداخت تسهیلات مناسب از این واحدهای نیمه‌کاره حمایت کنند.

جودکی فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد استان را از دیگر برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: مشکلات و چالش‌های این واحدهای تولید فهرست‌بندی و کارشناسی شده و حل آن‌ها براساس اولویت در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: مسائل مالی و بخشنامه‌های اداری از مشکلاتی است که واحدهای تولید صنعتی استان دارند و حل آن‌ها نیازمند یک وحدت و رویه و هماهنگی برون‌دستگاهی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استان در حوزه صنعت با عملکرد جزیره‌ای برخی دستگاه‌های اجرایی مواجه است که در این راستا نظام جامع صنعت استان احصا و اولویت‌بندی و براساس اولویت برای حل مسئله اقدام خواهد شد.

بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی کوچک، متوسط ​​و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است.

شناسه خبر 58627