شناسه خبر:58610
1401/5/19 09:36:11

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح گشت مشترک مبارزه با قاچاق کالای لوازم یدکی و قطعات خودرو در کردستان اجرا می‌شود.

بختیار خلیقی اظهار کرد: طرح گشت مشترک مبارزه با کالای قاچاق تقلبی و ناایمن لوازم یدکی و قطعات خودرو به مدت پنج روز در کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: پیروامون مبارزه با قاچاق کالا با ایجاد وحدت رویه همزمان با سراسر کشور برنامه زمان‌بندی گشت مشترک بازدید و بازرسی ویژه از 15 تا 20 ماه جاری در استان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح از 55 قلم قطعات یدکی خودرو در واحدها عرضه کنند بازدید خواهد شد.

خلیقی با بیان اینکه در مرحله اول طرح عملیات جمع‌آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی باید تولید کنندگان، واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و خرده فروش‌ها در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.

وی از برخورد قاطع با قاچاق لوازم یدکی در استان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مالکان خودرو وجود لوازم یدکی قاچاق و بدل در بازار است که باعث شده رانندگان گاهی چندین مرتبه اقدام به تعویض قطعه مستهلک شده کنند در همین راستا مبارزه جدی با قاچاق لوازم یدکی در کشور و استان کلید خورده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با کالای قاچاق برای برخورد با عرضه قطعات قاچاق خودرو در سطح بازار و بازرسی فروشگاه‌ها ضروری است.

شناسه خبر 58610