شناسه خبر:58570
1401/5/18 08:29:00

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 35 هزار میلیارد تومان اعتبار امسال برای انجام کارهای عمرانی در مناطق محروم شهری و روستایی کشور، گفت: از این میزان اعتبار سهم همدان یک‌هزار میلیارد تومان است و براساس جمعیت توزیع می‌شود.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» روز پنجشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان افزود: از این میزان اعتبار سهم همدان یک‌هزار میلیارد تومان است و براساس جمعیت توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: برای حاشیه شهر همدان نیز دو هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده؛ برای حاشیه شهرهای کشور، اعتبار خوبی اختصاص یافته است تا مشکلات فاضلاب و دیگر مسائل رفع شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 167 میلیارد تومان اعتبار عمرانی شهرستان همدان است؛ با این وجود در تقسیم‌بندی به نیازهای واقعی توجه شده است تا اعتبارات در این محل‌ها هزینه شود.

حاجی‌بابایی گفت: 167 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی شهرستان همدان است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت 60 درصد حدود 100 میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص می‌یابد.

وی اظهار کرد: ماده 23 اتوبان سه‌راه فامنین به همدان با اعتبار 400 میلیارد دریافت شد و از سه‌راه فامنین تا میدان فرودگاه شهر همدان اتوبان می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: به‌زودی ماده 23 مسیر سیاه‌کمر به راهجرد، از مسیر مسلم‌آباد- کوزره- عبدالرحیم و ماده 23 قهاوند به سمت اتوبان همدان- تهران را دریافت کرده و همچنین سه طرح راهسازی نیز با دریافت مجوز زیست‌محیطی، ماده 23 را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: مسیر مرادبلاغی از استان مرکزی تا همدان 350 میلیارد تومان ماده 56 دارد که 100 میلیارد تومان داده شده؛ 100 میلیارد تومان بودجه ملی است که 38 میلیارد در سفر رئیس‌جمهوری اختصاص یافت.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: اجرای کنارگذر غربی و شرقی سال 1388 در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که اجرای کنارگذر غربی 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و 200 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهوری به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: ماده 23 مسیر برگشت گنجنامه همدان دریافت شد و 80 میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به استان همدان به این طرح اختصاص یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: باید مسیر گنجنامه تویسرکان باز و به بزرگراه تبدیل شود که امسال 100 میلیارد تومان تخصیص و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای جاده غار علیصدر پیش‌بینی شده است؛ در عین حال برای راه‌آهن تهران- همدان 20 میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده و 25 میلیارد در سفر رئیس‌جمهور گذاشتند که تا سال آینده باید راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی در حوزه راه‌های همدان درحال اجرا است و اعتبارات خوبی در سفر هیئت دولت به استان همدان اختصاص یافت.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: 350 میلیارد تومان ماده 56 امسال برای فاضلاب شهرستان همدان پیش‌بینی شده و در شهر همدان حرکت بزرگی در زمینه تأسیسات فاضلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه فاضلاب تمامی روستاها امسال باید به کریدور مرکزی وصل شود، تأکید کرد: باید در توزیع امکانات و اجرای کارها عدالت درنظر گرفته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای آب‌رسانی به شهر همدان درنظر گرفته شده است و اگر این طرح امروز شروع می‌شد، با اختصاص 20 هزار میلیارد تومان هم اجرای آن امکان‌پذیر نبود.

حاجی‌بابایی افزود: دو طرح مجتمع آبیاری در مناطق پیشخور و عربلو امسال اجرا می‌شود و برای عربلو دست کم 50 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که 25 روستا را پوشش می‌دهد و مابقی به سنگستان وصل می‌شود.

وی تأکید کرد: باید به روستاهای بخش مرکزی در اجرای طرح هادی مثل شهر نگاه شود و بدون توجه و فکر به اعتبار مورد نیاز، طرح هادی همه روستاها توسط بنیاد مسکن اجرا شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 100 میلیارد تومان در مصوبه اخیر مجلس برای طرح‌های هادی پیش‌بینی شد که 10 میلیارد تومان آن به استان همدان تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: از منابع در اختیار وزارت نفت، قیر رایگان در اختیار دستگاه متولی قرار می‌گیرد تا کوچه‌های روستایی آسفالت شوند.

حاجی‌بابایی گفت: دانشگاه‌ها اعتبارات ملی دارند و کمک شده تا جهش ملی نیز داشته باشند؛ در بخش ورزش هم علاوه‌بر بودجه استانی، بودجه ملی نیز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان برای تپه هگمتانه اعتبار مناسبی درنظر گرفته شده است و امسال این تپه جهانی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: مهم‌ترین عنصر مورد نظر رهبری خدمت‌رسانی به مردم است؛ بنابراین باید همه تلاش‌ها برای برداشتن باری از دوش مردم و رفع مشکلات آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هیچ جهادی بالاتر از خدمت‌رسانی به مردم نیست، گفت: برای رسیدن به این هدف با وجود نقد داشتن مسئولان نسبت به یکدیگر، باید وفاق، همدلی و اتحاد داشت.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: سفر رئیس‌جمهور به همدان ثمرات زیادی به همراه داشت و رئیس قوه مجریه با توجه به فعالیت به‌عنوان دادستان همدان در اوایل دهه 60، علاقه خاصی به این مردم داشتند.

وی افزود: جلسات رئیس‌جمهور در استان همدان پیام‌آور وحدت و خدمت‌رسانی به استان بود، رئیس‌جمهور در این سفر پیام خوبی را دریافت کرد.

فرماندار همدان نیز گفت: اجرای 67 طرح با اعتباری معادل چهار هزار و 200 میلیارد تومان در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور، برای این شهرستان به تصویب رسید.

محمدعلی محمدی دراین‌باره افزود: این طرح‌ها شامل 32 طرح زیرساختی، 22 طرح فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی، هفت طرح حوزه بهداشت و درمان، چهار طرح گردشگری و دو طرح حمایتی از بهزیستی و کمیته امداد است.

وی مهم‌ترین طرح‌های مصوب این شهرستان در سفر هیئت دولت را شامل تکمیل و تجهیز اردوگاه فجر کمیته امداد، مجتمع آموزشی آموزش‌وپرورش، تکمیل دانشکده فرهنگیان، تکمیل اردوگاه دانش‌آموزان استثنایی امیرالمؤمنین (ع)، 350 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان و تخصیص اعتبار برای مرکز جامع 217 تختخوابی سرطان بیمارستان بعثت، خوابگاه 400 نفره دانشجویی و مجموعه 110 واحدی خوابگاه متأهلی علوم پزشکی دانست.

فرماندار همدان اختصاص اعتبار برای تکمیل سالن آمفی‌تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه بوعلی، تکمیل و تجهیز دانشکده شیمی، تکمیل و راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی، تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری و تکمیل مرحله دوم دانشکده مهندسی بوعلی را از دیگر طرح‌های مهم مصوب سفر رئیس‌جمهور عنوان کرد.

محمدی ادامه داد: تکمیل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی، تکمیل موزه هنرهای معاصر همدان، تکمیل کتابخانه ملی اسناد غرب کشور، تکمیل تالار قرآن همدان، خرید یک دستگاه نردبان بلندمرتبه برای شهرداری همدان، تأمین آب بین حوزه‌ای، اعتبارات تکمیل شبکه فاضلاب همدان، تکمیل سالن ورزش باستانی، تکمیل راه دسترسی به راه‌آهن همدان، راه‌آهن همدان- ملایر، ایمن‌سازی راه‌های حادثه‌خیز و تعریض مسیرهای محور گنجنامه- همدان و بزرگراه همدان- قهاوند، از دیگر طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور برای این شهرستان است.

محمدی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار یک‌ساله شهرستان همدان 300 میلیارد تومان است، درحالی که در سفر هیئت دولت به استان همدان چهار هزار و 200 میلیارد تومان به این شهرستان تخصیص یافت.

وی گفت: برای آب‌رسانی بین حوضه‌ای یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور اختصاص یافت که 700 میلیارد تومان آن از محل تهاتر نفت پرداخت می‌شود.

فرماندار همدان اظهار کرد: اعتبار سال جاری طرح‌های شهرستان همدان 167 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که در توزیع آن عدالت و نظر کارشناس ملاک عمل بوده است.

محمدی افزود: امسال 1.5 میلیارد تومان برای زندان مرکزی پیش‌بینی شد تا برای احیای راه‌های دسترسی، تأمین تجهیزات و امکانات بیشتر حفاظتی هزینه شود.

وی ادامه داد: برای نخستین‌بار اعتباری برای سازمان تعاون روستایی در سال جاری پیش‌بینی شد که امید می‌رود مسئولان این سازمان در راستای حمایت از کشاورزان با تجهیز محل نگهداری محصولات و سردخانه، اقدام‌های لازم را انجام دهند.

فرماندار همدان گفت: گشت رضویون در کنار دیگر رده‌های نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت تلاش و همکاری می‌کنند؛ بنابراین در بودجه سال جاری شهرستان همدان اعتباری برای گشت رضویون و رده‌های بسیج مقاومت با هدف تقویت امنیت درنظر گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه بلافاصله بعد از ابلاغ اعتبار سال جاری شهرستان باید نسبت به تبادل تفاهم‌نامه‌ها اقدام شود، اضافه کرد: تقویت ایستگاه ماهواره‌ای اداره کل هواشناسی با رویکرد ارائه داده‌های آماری دقیق مورد توجه بوده و امسال از محل منابع شهرستانی و ملی اعتبارانی برای این طرح دیده شده است.

فرماندار همدان با قدردانی از مردم این شهرستان به‌واسطه استقبال از رئیس‌جمهوری در سفر سی‌ام، گفت: مردم ارکان اصلی این استقبال بودند که با حضور خود یک‌بار دیگر دولت انقلابی و مردمی را حمایت کردند و آن‌ها با حضور حماسی نشان دادند که قدرشناس هستند.

شناسه خبر 58570