شناسه خبر:57773
1401/4/26 08:47:25
برگزاری جشن بزرگ غدیر در محل سینما کانون همدان؛

تدارک ویژه‌برنامه غدیر توسط اعضای مراکز کانون پرورش فکری همدان

سپهرغرب، گروه خبر: ویژه‌برنامه غدیر توسط اعضای مراکز 6 گانه شهر همدان تدارک و اجرا شد؛ به‌گونه‌ای که علاوه‌بر اجرای برنامه‌ها، تعدادی از کودکان و نوجوانان نظم سالن، عکاسی و خبرنگاری این مراسم را به‌عهده داشتند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،در پنجمین روز از برگزاری جشن‌های دهه‌ امامت و ولایت، مراسم جشن بزرگ غدیر با حضور 200 نفر از اعضای دختر مراکز 6 گانه شهر همدان در سالن سینما کانون این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر از پیروان و دوست‌داران مولا علی علیه‌السلام به‌عنوان بهترین مردم یاد و بیان کرد: شیعیان باید منش و رفتار حضرت علی (ع) را سرلوحه‌ زندگی خود قرار دهند و به‌عنوان الگو در جامعه شناخته شوند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر از کودکان و نوجوانان خواست با مطالعه‌ کتب پیرامون زندگی امام اول مسلمین، با اخلاق و سکنات آن امام همام بیشتر آشنا شوند.

این مراسم به‌صورت عضومحور و توسط کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های کانون پرورش فکری همدان برگزار شد.

ثمین بخشی، عضو هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک همدان با قصه‌ای زیبا حاضران را با وقایع روز عید غدیر آشنا کرد.

سپس اعضای مرکز شماره چهار همدان به اجرای نمایش رادیویی واقعه‌ غدیر پرداختند.

در ادامه‌ مراسم حجت‌الاسلام حسینی یکی از سادات و روحانیون شهر با اجرای چند مسابقه‌‌ای شاد، شور و هیجانی به این مراسم داد.

امیرعلی فاضلی، عضو کودک مرکز فرهنگی هنری شماره یک همدان به همراه سنتورنوازی پدر، به خوانش شعر زیبای علی ای همای رحمت سروده شهریار پرداخت.

اجرای سرودی زیبا توسط اعضای گروه سرود مرکز فرهنگی هنری شماره چهار دیگر برنامه‌ این مراسم بود.

پایان‌بخش برنامه‌های این مراسم شعرخوانی و دکلمه‌خوانی توسط دو عضو نوجوان مراکز فرهنگی هنری یک و پنج بود.

شایان ذکر است این ویژه‌برنامه توسط اعضای مراکز 6 گانه شهر همدان تدارک و اجرا شده بود. به‌گونه‌ای که علاوه‌بر اجرای برنامه‌ها، تعدادی از کودکان و نوجوانان نظم سالن، عکاسی و خبرنگاری این مراسم را به‌عهده داشتند.

شناسه خبر 57773