شناسه خبر:57311
1401/4/12 08:43:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان گفت: با توجه به عدم تشکیل جلسه نهایی یونسکو برای اعلام ثبت جهانی کاروانسراها، همچنان منتظر اعلام نظر آن‌ها هستیم.

هنوز بی‌صبرانه منتظریم تا اثری تاریخی از همدان بر تارک یونسکو خوش بدرخشد و جهانی نظاره‌گر این تاریخ به‌جای‌مانده از کهن‌شهر همدان باشد.

امسال پرونده ثبت جهانی «منظر شهری و تاریخی هگمتانه تا همدان» به‌منظور بررسی ارزیابان به یونسکو ارسال شده است، اما سال قبل دو کاروانسرای تاج‌آباد و فرسفج از همدان به همراه 56 کاروانسرای دیگر از کشور برای جهانی شدن خیز برداشته‌اند.

با بازدید ارزیابان از این دو کاروانسرا قرار بود امسال نظر قطعی یونسکو برای جهانی شدن کاروانسراها اعلام شود که هنوز ابلاغ نشده و ما منتظر این اتفاق ناب هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه ما نیز همچنان منتظر نظر قطعی یونسکو هستیم، اظهار کرد: هنوز جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده است.

علی مالمیر بیان کرد: نشست ذی‌ربط در این خصوص قرار بود در روسیه برگزار شود که به‌دلیل شرایط بحرانی روسیه و اکراین هنوز آن جلسه برگزار نشده است.

وی درخصوص زمان تشکیل جلسه و اعلام نظر نهایی یونسکو عنوان کرد: تا زمانی که جلسه فوق برگزار نشده و مسئله تعیین تکلیف نشود، نمی‌توان نظری داد.

شناسه خبر 57311