شناسه خبر:57309
1401/4/12 08:37:29
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان خبر داد:

حضور قوی شهرداری همدان در نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان از حضور پُرقدرت شهرداری همدان در نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری (شهرداری تهران و کلان‌شهرها) خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، محمدجواد زارعی ابراز کرد: شهر دوستدار کودک، شهر سبز پایدار جهان اسلام، پایتخت تاریخ و تمدن و مدل تاب‌آورسازی به‌عنوان چهار محور و مزیت توسط مدیریت شهری همدان در نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری شهرداری تهران و کلان‌شهرها که از 11 تا 18 تیرماه در تهران برگزار است، ارائه می‌شود.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان درخصوص این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه که به میزبانی شهرداری تهران برگزار می‌شود، کلان‌شهرهای کشور به معرفی مزیت‌ها و کارهای محوری و شاخص خود در عرصه مدیریت شهری خواهند پرداخت.

زارعی با اشاره به اهمیت شرکت شهرداری همدان در این نمایشگاه، افزود: شهرداری همدان با چهار برند مذکور در این نمایشگاه شرکت می‌کند و این موضوعات برای بازدیدکنندگان عرضه و تشریح می‌شود.

وی به سایر موضوعات شاخص و مهم مدیریت شهری ازجمله پیاده‌راه بوعلی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: به‌دلیل انتخاب شهر همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن و شهر تاریخی در جهان، یکی از اهداف مهم بخش بازآفرینی توجه به بافت تاریخی و حفظ این بافت به شکل اولیه در مقابل آسیب‌ها و انتقال این میراث گران‌بها به نسل‌های آینده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به انتخاب مدل تاب‌آورسازی شهر همدان در هفتمین پلتفرم جهانی کاهش خطرپذیری در اندونزی، اظهار کرد: تاب‌آورسازی شهر و ایمنی آن و شهروندان، جزء برنامه‌ها و اولویت‌های مهم محسوب می‌شوند که همین موضوع موجب انتخاب این مدل شد و به‌عنوان الگو در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه موضوع مانیتورینگ و پایش آنلاین خدمات شهری و استودیو بلدیه از محورهای مهمی است که در نمایشگاه تهران ارائه می‌شود، افزود: شهرداری همدان از طریق اقدامات فناورانه از قبیل ایجاد سامانه زیرساخت داده‌های مکانی، سامانه خودکار موقعیت وسایل حمل‌ونقل‌ در تمامی حوزه‌های خدماتی، ایجاد سامانه تلفن همراه در حوزه تفکیک زباله از مبدأ با هدف کاهش حجم زباله، بهره‌برداری مواد بازیافتی، کاهش معضل زباله‌گردی و کنترل و پایش برخط خدمات شهری به دنبال ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

شناسه خبر 57309