شناسه خبر:55568
1401/3/1 10:09:53

سپهرغرب، گروه خبر: همزمان با آغاز هفته قرآن و عترت در کردستان، نمایشگاهی در محل خانه کرد سنندج افتتاح شد.

آیین گشایش دومین هفته قرآن و عترت به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامى کردستان در محل خانه کُرد سنندج گشایش یافت.

این نمایشگاه شامل غرفه‌های قرآنی، موسسه فرهنگی جوانان ولایت، مؤسسه قلم روشنایی، کانون پرورشی فکری و مد لباس و پوشش اسلامی است.

آثار هنری خوشنویسان انجمن خوشنویسان با موضوع آیات قرآنی از اساتیدی همچون عثمان نیک‌منش و علی‌اشرف زانیار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

کارگاه آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، کارگاه ایثار و مقاومت و کارگاه نماز و نیایش بعد از ظهر هر روز در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته قرآن و عترت کردستان برای دومین بار در کردستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: قرار بود این هفته 10 تا 16 اسفند سال گذشته برگزار شود ولی بنا به دلایل مختلف به این تاریخ موکول شد.

کامل گلباغی افزود: همزمان با این هفته 21 برنامه قرآن و عترت در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه برنامه‌های دینی با رویکرد تبلیغی، ترویجی، دینی و رسانه‌ای برگزار می‌شود، برنامه‌های این هفته را شامل برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و 11 کارگاه آموزشی با محوریت قرآن و عترت، برپایی نمایشگاهی از آثار هنری در رشته‌های مختلف، آخرین پژوهش و دستاوردها و انتشار کتاب اعلام کرد.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: نمایشگاه مذکور از روز 28 اردیبهشت برپا و تا سوم خرداد پذیرای بازدید علاقه‌مندان است، یادآور شد: محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است که عصر روز جمعه با واگذاری امور به موسسات قرآنی در خانه کُرد هم یکی از این محافل برگزار می‌شود.

گلباغی همچنین برگزاری سه نمایش خیابانی در شهرستان مریوان با موضوع قرآنی، مسابقات حفظ و قرائت قرآن و تجلیل از هنرمندان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی اعلام کرد: امسال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نزدیک 70 میلیارد ریال بودجه به استان اختصاص یافته که از طریق انجمن‌ها و مؤسسات قرآنی و ارائه طرح، این مبلغ هزینه خواهد شد.

شناسه خبر 55568