شناسه خبر:55554
1401/3/1 09:52:07

سپهرغرب، گروه جوانی: انجمن مددکاری اجتماعی با تولید کتابچه‌های مختلف با عنوان "کتابچه بازی" برای گروه‌های سنی زیر 6 سال، 6 تا 10 سال و 10 تا 15 سال روش‌های کاربردی را به والدین برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان ارائه کرده است.

دراین‌باره برای بازی‌های مربوط به گروه سنی 10 تا 15 سال آمده است: در دوره نوجوانی، نوجوانان به کشف هویت خود می‌پردازند و روابط خود را با خانواده بازبینی می‌کنند. سرکشی، استقلال‌طلبی، تقاضای آزادی‌های بیشتر، رقابت با همسالان و ترشح هورمون‌های بلوغ، رفتار نوجوانان را دگرگون می‌کند برای مثال از نصیحت بیزار می‌شوند، به مهمانی‌ها نمی‌آیند، جمع دوستانشان را بیشتر می‌پسندند.

تجربه‌های جدید را دوست دارند، تأیید بیشتری می‌طلبند و به‌تدریج برای خود حریم خصوصی مشخص می‌کنند، تحقیر را نمی‌پذیرند و در نهایت با پدر و مادر به‌گونه جدید برخورد می‌کنند، از جمله راه‌های بهبود تعاملات نوجوانان با خانواده، فعالیت بدنی و تحرک است که ابزار خوبی برای رهایی ذهنی است. نوجوانان را در یک فعالیت درگیر کنید. برنامه‌های جمعی را افزایش دهید زیرا وقت‌گذرانی با نوجوانان احساس امنیت و رضایت را در آنها افزایش می‌دهد.

شناسه خبر 55554