شناسه خبر:55520
1401/3/1 08:59:38
در هفتمین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری اندونزی صورت می‌گیرد؛

ارائه مدل تاب‌آورسازی شهرداری همدان

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان گفت: در هفتمین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری اندونزی ارائه مدل تاب‌آورسازی شهرداری همدان صورت می‌گیرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل، محمدجواد زارعی ابراز کرد: شهردار همدان 23 ماه می‌، برابر با دوم خردادماه به دعوت رسمی و با هزینه دفتر کاهش خطر بحران سازمان ملل برای ارائه مدل تاب‌آوری، حاکمیت و مدیریت عازم شهر بالی اندونزی خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص موضوع و اهداف کنفرانسی که 23 ماه می‌ در شهر بالی برگزار می‌شود گفت: در این کنفرانس که با حضور شهردارانی از تمامی کشورها برگزار می‌شود، شهردار همدان به‌عنوان یکی از سه سخنران نخست، مدل تاب‌آورسازی شهر همدان را ارائه خواهد داد.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان درباره علت انتخاب همدان به‌عنوان مدل برتر در زمینه تاب‌آورسازی گفت: این انتخاب به سه دلیل صورت گرفته که شامل تلاش‌ها و اقدامات آگاهانه شهرداری همدان در زمینه تاب‌آورسازی، انتخاب همدان به‌عنوان دبیرخانه کشوری در زمینه تاب‌آوری و مدل تاب‌آوری حاکمیت و مدیریت بوده است که جزء افتخارات برای مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس هر سه سال توسط دفتر کاهش خطر بحران سازمان ملل برگزار می‌شود، افزود: یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس بازنگری در زمینه استراتژی‌های مدیریتی در راستای کاهش تلفات طبیعی و انسان‌ساز است که هفتمین دوره آن در شهر بالی اندونزی برگزار خواهد شد.

زارعی اظهار کرد: کلیه هزینه‌های مرتبط با این سفر برعهده دفتر کاهش خطر بحران سازمان ملل بوده و مدیریت شهری هیچ هزینه‌ای را پرداخت نکرده است.

در ادامه این مقام مدیریت شهری با اشاره به عملکرد مطلوب مدیریت شهری همدان در حوزه تاب‌آورسازی، گفت: فرهنگ بالای مشارکت و‌ همکاری بین دستگاه‌های مختلف ازجمله شهرداری، استانداری، برق، گاز، آب و‌ مخابرات موجب تحقق مدل تاب‌آورسازی شهر همدان شده است.

وی افزود: در تاب‌آورسازی شهر ایمنی شهر و شهروندان جزء برنامه‌ها و اولویت‌های مهم محسوب می‌شود که همین موضوع موجب معرفی این مدل به‌عنوان نمونه در بین تمام کشورهای جهان شده است.

زارعی اظهار امیدواری کرد این مدل در سایر شهرها و کشورها به‌عنوان یک الگو در زمینه تقویت فرهنگ مشارکت و همکاری و افزایش ایمنی و تاب‌آوری شهر و شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان با اشاره به نشست وبیناری سفیر اندونزی و سیدمسعود حسینی شهردار همدان، گفت: طرفین ضمن تبادل نظر به ارائه توانمندی‌ها، امکانات و ظرفیت‌های خود در زمینه‌های گردشگری پرداختند. زارعی گفت: قرار است سفیر اندونزی درخصوص گفت‌وگو پیرامون امکانات و ظرفیت‌های شهر همدان و اندونزی به‌ویژه در حوزه توریسم، به همدان بیاید.

شناسه خبر 55520