کد خبر : 81658
تاریخ : 1403/2/3
گروه خبری : ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان:

ظرفیت‌ هیئت‌های ورزشی برای برنامه‌های فرهنگی به‌کارگیری شود

آمنه غلام‌ویسی صبح دوشنبه در نخستین جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته مرام پهلوانی در سنندج، تبلیغات و فعالیت رسانه‌ای در بُعد فرهنگی و روشنگری ترویج فرهنگ پهلوانی را در برنامه‌های ورزشی و حوزه جوانان، مهم دانست.

وی با اشاره به تأکید رهبری برای ترویج فرهنگ پهلوانی و اشاعه ورزش زورخانه‌ای با توجه به وجود مسائل با ارزش اخلاقی، دینی و اجتماعی در این رشته، افزود: رشته ورزش پهلوانی از یک‌سو ورزش باستانی ملت ایران است و از سوی دیگر ریشه در اعتقادات و باورهای دینی ما دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان زنده نگه داشتن اصولی ازجمله اخلاق‌مداری، صداقت، همکاری، انسجام، تکریم و احترام به یکدیگر به‌ویژه پیشکسوتان در عرصه‌های ورزشی را از اصولی دانست که باید در ورزش به آن‌ها اهمیت داد.

غلام‌ویسی تجلیل و تکریم پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی استان و ترویج فرهنگ احترام به بزرگان را یکی از ویژگی‌های ورزش ایران‌زمین در گذشته نام برد و گفت: باید تلاش کنیم این خصوصیات باارزش در ورزش پُررنگ‌تر شود.

وی یکی از فعالیت‌های مؤثر برای روشنگری و تبیین نسل جوان را راه‌اندازی اردوی راهیان و راویان پیشرفت برای شناساندن دستاوردهای مهم در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران به جامعه جوانان عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان بر تأثیرگذاری برنامه‌های اجرایی در دو حوزه ورزش و جوانان تأکید کرد و ادامه داد: بازخورد و بازتاب مناسب این برنامه‌ها در میان جامعه مخاطبان این بخش مهم است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/81658