کد خبر : 81379
تاریخ : 1403/1/27
گروه خبری : استان‌ها

بودجه امسال شهرداری همدان 4 هزار میلیارد تومان تعیین شد

علی رضایی روز دوشنبه در سخنان پیش از دستور در صحن علنی شورا با اشاره به تحقق عملیات وعده صادق با رمز یارسول‌الله (ص) و موشک‌باران رژیم صهیونیستی ضمن تبریک به امت حزب‌الله و مردم شهیدپرور، اظهار کرد: موج شادی مردم و به‌ویژه مردم مظلوم غزه به دنبال انجام این عملیات وصف‌ناپذیر بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اعلام سپاه پاسداران این اقدام تنها بخشی از عملیات تنبیهی و در پاسخ به حملات رژیم غاصب به اماکن دیپلماتیک کشورمان و حق دفاع مشروع براساس بند 51 منشور ملل متحد و راهبردی بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: با وجود به‌کارگیری ظرفیت آمریکا، انگلیس، فرانسه و سپرهای چندلایه اسرائیل جنایتکار، بیشتر موشک‌ها از این سپرها عبور کرده و به اهداف نظامی مورد نظر اصابت کردند.

رضایی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر، شهرداری و معاونت‌ها می‌توانند زمینه‌ساز اجرایی شدن بیانات رهبری باشند که در بحث مدیریت شهری ظرفیت‌ خوبی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و معماری و شهرسازی برای حضور مردم به‌منظور تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در بحث صیانت از عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی، پارک‌ها و محیط اداری ورود کند، گفت: فرمانده نیروی انتظامی پس از تأکید مقام معظم رهبری درخصوص صیانت از هنجارهای اسلامی و ملی در بحث مقابله با بی‌حجابی و صیانت از عفاف و حجاب وارد میدان شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خواستار تقویت تعامل و هماهنگی شهرداری با نهادهای حاکمیتی شد و بیان کرد: لازمه دسترسی بیشتر مدیریت شهری به منابع و ظرفیت‌‌ها، هماهنگی، تعامل و همسویی بیشتر است و باید به‌ویژه در سال پایانی خدمت شورای اسلامی شهر این تعامل تقویت و از اختلافات پرهیز شود.

رضایی گفت: در جلسه صحن 266 شورای اسلامی شهر همدان بودجه چهار هزار و 354 میلیارد و 900 میلیون تومانی شهرداری برای سال 1403 مصوب شد؛ به‌منظور تحقق این میزان بودجه انجام پروژه‌ها و اجرای برنامه‌ها نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتر و دسترسی به منابع و امکانات دارد.

وی اعلام کرد: در بودجه چهار هزار و 354 میلیارد تومانی امسال شهرداری همدان، اعتبارات هزینه‌های عمومی به میزان یک‌هزار و 821 میلیارد تومان، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز دو هزار و 227 میلیارد و 800 میلیون تومان و اعتبارات تبصره پرداخت بدهی‌های قطعی‌شده سنواتی، 306 میلیارد و 100 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/81379