کد خبر : 77528
تاریخ : 1402/10/4
گروه خبری : شهر

ساماندهی فضای شهری لومار نیازمند بازنگری است

محمدباقر شریفی روز یکشنبه در بازدید از مجموعه شهرداری لومار، اظهار کرد: ایجاد فضای سبز، زیباسازی مبلمان شهری، ساماندهی دستفروشان، آسفالت خیابان، کوچه و ساماندهی معابر و غیره از وظایف شهرداری است که خوشبختانه تاکنون اقدمات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه چهره شهر لومار نیازمند بازنگری است، تأکید کرد: هر چند شهرداری لومار از لحاظ منابع درآمدی ضعیف است اما باید با استفاده از نخبگان و کارشناسان اهل فن برای زیباسازی شهری چاره‌اندیشی شود.

وی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی شهردار در راستای حل مشکلات و پای کار بودن در همه زمینه‌ها قدردانی کرد و گفت: شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که مراجعات مردمی آن زیاد است که باید به نحوه مطلوب تکریم ارباب رجوع و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ مناسب دریافت کند.

فرماندار سیروان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با نگاه حمایتی دولت، کمک‌های قابل توجهی ازجمله اختصاص کامیون بنز 1924، کامیون حمل زباله، خودرو آتش نشانی و دیگر تجهیزات به شهرداری لومار انجام شده که با سال‌های قبل، قابل قیاس نیست و انتظار می‌رود که این کمک‌ها از سوی دولتمردان استمرار داشته باشد.

شریفی با بیان اینکه یک دستگاه کامیون حمل زباله و یک دستگاه کامیون بنز 1924 به شهرداری لومار اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین به همراه تجهیزات دیگر به زودی تحویل این شهرداری می‌شود.

شهردار لومار با اشاره به اینکه چمن‌کاری و احیای فضای سبز بلوار امام خمینی (ره) محله بانواز، رنگینی و بوستان ولایت با اعتبار پنج میلیارد ریال با منابع داخلی از اقدامات این مجموعه بوده است، گفت: نهال‌کاری زیتون و نارنج بلوار شهید سلیمانی از میدان شهید سلیمانی تا خروجی محله درویشان از اقدامات دیگر شهرداری لومار در دو سال اخیر بوده است.

حامد جمشیدنیا از اجرای بلوار شهید سلیمانی و جدول‌گذاری محله درویشان با اعتبار 6 میلیارد ریال از منابع داخلی خبر داد و افزود: ساماندهی ورودی شهر لومار با اجرای بلوار، جدول‌گذاری روشنایی معابر، موزایک فرش و آسفالت با اعتبار 45 میلیارد ریال از منابع داخل و کمک عمرانی از طریق فرمانداری از دیگر اقدامات بوده است.

وی ابراز کرد: اجرای 12 هزار متر مربع آسفالت معابر شهر لومار در محله‌های درویشان، شهرک قدیم، رنگینی، فرهنگیان و بانواز با اعتبار 40 میلیارد ریال با قیر یارانه‌ای از منابع سازمان شهرداری‌ها و بازآفرینی شهری از اقدامات شهرداری در راستای زیباسازی مبلمان شهری بوده است.

شهردار لومار خاطرنشان کرد: تعمیر و تجهیز سیستم‌های اداری و بازسازی ماشین‌آلات فرسوده و اجرای سایبان با اعتبار 6 میلیارد ریال از دیگر اقدامات از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

لومار مرکز شهرستان سیروان در استان ایلام است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/77528