کد خبر : 77067
تاریخ : 1402/9/22
گروه خبری : سلامت

آغاز طرح زمستانه در کردستان؛

به‌کارگیری دو بالگرد برای امدادرسانی سریع

سردار علی آزادی در مراسم آغاز رزمایش طرح زمستانه در سنندج اظهار کرد: طرح زمستانه از امروز در استان آغاز می‌سود و تا 20 اسفند ادامه دارد و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط به بهترین شیوه شاهد اجرای این طرح در استان باشیم.

وی افزود: برای اجرای طرح زمستانه در استان دو هزار و 500 نفر و 750 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به‌کارگیری می‌شوند.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: همچنین از دو بالگرد (اورژانس هوایی و هلال احمر) برای امدادرسانی سریع در این طرح استفاده می‌شود و همه ما متعهدیم محیطی امن برای مسافران و رانندگان فراهم کنیم.

سردار آزادی با بیان اینکه به برکت همدلی و انسجام بین مسئولان و مردم، شاهد کاهش 9 درصدی جان‌باختگان در تصادفات برون و درون‌شهری در سالجاری هستیم، گفت: مدیریت ترافیکی و کاهش تعداد تلفات، روان‌سازی ترافیک، احداث 130 پایگاه راهدارخانه و ایستگاه‌های پلیس ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان هم در مراسم آغاز به کار این طرح اظهار کرد: امیدواریم در زمستان پیش‌رو عملیات موفقی در برف‌روبی و کمک به رانندگان و مسافران داشته باشیم.

فرزاد حسنی خاطرنشان کرد: خدمات در گردنه‌های برفگیر استان در اولویت خواهد بود و در مجموع 497 پرسنل راهداری، 36 اکیپ مستمر با 319 خودرو سبک و سنگین درگیر طرح برف‌روبی در طرح زمستانه هستند.

وی تصریح کرد: 36 راهدارخانه و 10 راهدارخانه مرکزی در استان وجود دارد.

 

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/77067