کد خبر : 76298
تاریخ : 1402/9/4
گروه خبری : جامعه

فرماندار:

رفع سد معبر از مطالبات مردم هرسین است

«ابوطالب ایتوندی» روز پنجشنبه در دیدار با "علی قبادی" شهردار جدید هرسین ضمن تبریک انتخاب وی بعنوان شهردار از دغدغه‌های خود و مطالبات شهروندان گفت و خواستار پیگیری و رفع آنان شد.

وی ادامه داد: وجود سد معبر و خودروهای دوره گرد در خیابان اصلی شهر و پیاده رو‌ها با توجه به عرض کم این خیابان و معابر علاوه بر مشکلات ترافیکی و اجتماعی نارضایتی گسترده شهروندان را بدنبال داشته است.

ایتوندی در ادامه به تشریح پیگیری‌های فرمانداری به منظور تحقق این خواسته مردم پرداخت و تصریح کرد: در این راستا جلسات و مذاکرات متعددی با اعضای شورای شهر داشتیم و بارها در جلسات مختلف و سایر کارگروهها با حضور مسوولان موضوع ساماندهی سد معبر بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید با حفظ شان و جایگاه شغلی دست فروشان بازارچه‌هایی به منظور استقرار آنان ایجاد شود.

فرماندار هرسین ادامه داد: به منظور استقرار دست فروشان چهار منطقه پیش بینی شده و تا بحال 2 منطقه‌ایجاد و مناطق دیگر در دست اجرا و پیگیری است.

ساماندهی مکان دفن زباله و مشکلات زیست محیطی که در نتیجه احتراق در این مکان بوجود می‌آید بخش دیگری از تذکرات و مشکلاتی بود که فرماندار هرسین در این دیدار مطرح کرد.

فرماندار هرسین همچنین بیان کرد: شهروندان و دغدغه‌‎مندان محیط زیست خواهان ساماندهی مطلوب این جایگاه هستند و خواسته خود را به طُرُق مختلف به فرمانداری منعکس کرده اند.

ایتوندی تصریح کرد: ظرفیت مکان فعلی دفن زباله شهر هرسین به پایان رسیده و با توجه به اینکه مکان دیگری بر اساس ضوابط و مجوزهای بهداشتی و محیط زیست انتخاب شده می‌بایست ضمن رفع مشکلات اجتماعی و ساماندهی مسیر دسترسی به سایت جدید نسبت به انتقال زباله‌ها به این مکان اقدام نمود.

اجرای مصوبات شورای ترافیک از دیگر موضوعات مطرح شده فرماندار بود و از عدم اجرای این مصوبات در گذشته انتقاد کرد و ابراز داشت: موضوعاتی که در شورای ترافیک به تصویب می‌رسد در تسهیل در تردد، روان سازی ترافیک و ایمنی در جاده‌های شهری تاثیر گذار است و با توجه به عدم اجرای مصوبات جلسات گذشته توسط شهرداری انتظار می‌رود صورتجلسات بررسی و مصوبات اجرا شوند.

وی همچنین در ادامه سخنانش نسبت به انسداد کانال‌های آب و مسیل‌ها توسط خودروهای نخاله بر هشدار داد و خواستار مدیریت این موضوع و تعیین مکانی برای دپو نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری شد.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/76298