کد خبر : 75582
تاریخ : 1402/8/16
گروه خبری : جامعه

بهره‌مندی جمعیت روستایی کردستان از آب شرب پایدار به 80 درصد رسید

محمد فرهاد روز دوشنبه اظهار کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در 169 روستای استان، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب پایدار به 86 درصد افزایش خواهد یافت.

 

وی افزود: طرح جهاد آبرسانی به 169 روستای استان 43 درصد پیشرفت دارد و با اجرای آن 67 هزار نفر به جمعیت روستایی زیر پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار قرار اضافه خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: در سال جاری 560 روستای استان که ردیف اعتباری نداشتند با دستور وزیر نیرو به فهرست روستاهای ملی در بحث آبرسانی الحاق شد.

 

فرهاد تأکید کرد: با تخصیص‌هایی که قرار است این روستاها داشته باشند تحول خوبی در بحث آبرسانی به روستاهای استان در سالهای آینده مانند دو سال اخیر خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: آبرسانی به 99 روستا در حوزه ردیف اعتبارات ملی، 88 روستا از محل اعتبارات استانی، 120 روستا در قالب فاز دوم جهاد آبرسانی و 12 روستا از طریق خیرین آبرسان، پروژه‌هایی هستند که در حوزه روستایی برای ارتقا نرخ بهره‌مندی روستاها از آب شرب بهداشتی و پایدار زیر پوشش قرار می‌گیرند.

 

در حال حاضر از یک هزار و 671 روستای دارای سکنه در کردستان، یک هزار و 47 روستا از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار هستند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان قرار دارند.

 

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/75582