کد خبر : 74480
تاریخ : 1402/7/18
گروه خبری : اقتصادی

از اجاره‌بهای بالا تا امتناع از اجاره دادن

چرا اجاره‌ خانه در مهران مشکل است؟

یکی از شهروندان مهرانی می‌گوید: از دو هفته پیش به املاکی‌های مختلفی در شهر مهران مراجعه کرده‌ام؛ اما قیمت‌ها سرسام‌آور است.

شهروند دیگر گفت: از یک ماه پیش قراردادم تمام شده اما در شرایط کنونی نمی‌توانم خانه‌ای را متناسب با شرایطم اجاره کنم چون قیمت‌ها از حد متعارف بالاتر است.

شهروند دیگر می‌گوید: همشهری‌هایی را می‌شناسم که در ایام اربعین هزینه‌ یک سال اجاره دادن را به دست آورده‌اند و امروز از معرفی ملک خود به بنگاه‌ها امتناع می‌کنند.

شهروند دیگری نیز گفت: در مسکن مهر مهران واحد برای اجاره پیدا می‌شود اما چون آسانسور ندارند اجاره آن‌ها مشکل‌ساز است.

یکی از مدیران دفاتر املاکی مهران نیز گفت: به نظر می‌رسد در جریان اربعین برخی سازمان‌ها و نهادها و موکب‌ها در شهرستان مهران منازل مسکونی را با هزینه‌های بسیار بالا اجاره کرده‌اند و این انتظار در صاحبان خانه‌ها به وجود آمده که مردم هم با آن قیمت‌ها خانه‌ها را اجاره کنند.

وی تأکید کرد: این امر باعث شده که مردم مهران از اجاره منازل با قیمت متعارف به مردم خودداری کنند و یا اصلاً خانه‌های خود را به امید به دست آوردن سود بیشتر در اربعین سال آینده، فعلاً خالی نگه دارند و با توجه به این شرایط مستاجران دچار تنگنا شده‌اند.

فالح حیدری، رئیس اتاق اصناف مهران، با تأیید دغدغه‌ این شهروندان گفت: تقریباً 10 دفتر مشاور املاک در مهران فعال است و تلاش خواهیم کرد که این مشکل حل شود و حل بخشی از مشکل مستلزم همکاری صاحبان خانه‌های خالی است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/74480