کد خبر : 72422
تاریخ : 1402/5/22
گروه خبری : جامعه

تقویم ایثار و شهادت کردستان تدوین می‌شود

علیرضا شهسواری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: ملت ایران اسلامی در مسیر حفظ ارزش‌ها و دفاع از تمامیت ارضی بیش از 237 هزار شهید را تقدیم کرده که این عزیزان میراث مقاومت این ملت هستند.

وی همچنین گفت: در مسیر دفاع از انقلاب در طول هشت سال جنگ تحمیلی هم 460 هزار جانباز سرفراز تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: قطعاً شهید افضل افراد است و خدمت به شهید خدمت به نبی اکرم (ص) است.

به گفته شهسواری، تلاش در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی و تبیین ایثارگری‌های شهدا قدم ارزشمندی است که امروز اصحاب رسانه در کشور به‌ویژه در استان کردستان اهتمام ویژه‌ای به آن دارند.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یک دورخیز خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری کردستان در سال‌جاری دارد، گفت: جامعه ایثارگری بسیار نجیب است و معتقدیم خدمات قابل توجهی برای جامعه هدف انجام نگرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: امروز در مجموعه نمایندگان عالی دولت در استان یک همسویی، همنوایی، همگرایی و یک صدای واحد در خدمت به جامعه ایثارگری دنبال می‌شود.

شهسواری خاطرنشان کرد: امسال کارگروه مسکن ایثارگران و گلزار شهدا راه‌اندازی شد و با هدف بررسی راهکارهای توزیع خدمت مسکن در چارچوب خدمات وارد عمل شده است.

وی اعلام کرد: فاز نخست ساماندهی گلزار شهدا تا پایان شهریور جاری به اتمام می‌رسد و ظرف سه سال ضمن اتمام ساماندهی تمامی گلزارهای شهدای استان، برای نگهداری تحویل شهرداری‌ها می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اذعان کرد: امسال اعتباری قریب به چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری برای ساماندهی گلزار شهدا هزینه می‌شود.

شهسواری ادامه داد: مجتمع‌های فرهنگی در مزارهای شهدا به‌عنوان کانون‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترمیم و یک مجتمع فرهنگی در مریوان هم با توجه به اینکه مسیر راهیان نور و اربعین حسینی است احداث خواهد شد.

وی افزود: تدوین تقویم ایثار و شهادت کردستان برای مرجع پژوهش‌ها از دیگر اولویت‌های این اداره کل است که در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با مرکز کردستان‌شناسی منعقد شده است.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/72422