کد خبر : 71908
تاریخ : 1402/5/4
گروه خبری : جامعه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد:

آب‌انبار صفوی اسدآباد مرمت می‌شود

کامران اکبری‌شایگان از مرمت بدنه‌های داخلی آب‌انبار صفوی با اعتباری بالغ‌بر 470 میلیون تومان شامل اصلاح برق‌رسانی، ساب و بندکشی و ساروج بدنه خبر داد و اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال تکمیل و تجهیز موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد نیز با اعتباری بیش از 45 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی درخصوص زیرساخت‌های گردشگری و تعداد صدور موافقت‌های اصولی در حوزه گردشگری این شهرستان بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری جهت اصلاح کف‌سازی روستای ملحمدره و ادامه کف و جداره‌سازی روستای حبشی، قراردادی منعقد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد ادامه داد: همچنین در مدت‌زمان یادشده چهار موافقت اصولی برای سفره‌خانه سنتی در روستاهای ملحمدره و دهنوش و موافقت اصولی برای تأسیس یک خانه بوم‌گردی در روستای ملحمدره صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه پنج کارت شناسایی انفرادی و 20 کارت شناسایی در حوزه صنایع دستی صادر شده است، افزود: کمبود اعتبارات عمرانی در حوزه‌های مختلف میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، یکی از مشکلات این حوزه است.

اکبری‌شایگان با اشاره به اینکه عدم اختصاص اعتبارات کافی به‌منظور پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری نیز از دیگر مشکلات است، اظهار کرد: عدم اختصاص اعتبارات کافی به‌منظور پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع‌ دستی، مشاغل خانگی، سرمایه در گردش و تکمیل و تجهیز تأسیسات موجود گردشگری، از مشکلات دیگر این حوزه است.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/71908