کد خبر : 69561
تاریخ : 1402/3/7
گروه خبری : شهر

مدیر منطقه دو شهرداری همدان خبر داد:

احداث پُل عابر پیاده بلوار فاطمیه در راستای ایمنی تردد شهروندان

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی منطقه دو شهرداری همدان، حجت کریمی‌جاوید با اعلام این خبر، اظهار کرد: شهرداری منطقه دو در پی اجرای چندین پروژه انسان‌محور و ایجاد ایمنی در معابر سطح منطقه، پُل عابر پیاده بلوار فاطمیه که یکی از پروژه‌های بسیار اثرگذار بوده و می‌تواند باعث کاهش مخاطرات جانی و مالی شود را نیز اجرایی کرد.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه پُل عابر پیاده مذکور در یکی از پُرترددترین بخش‌های بلوار فاطمیه است، گفت: این پروژه با مشارکت سازمان مهندسی شبکه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری آغاز شد و با دقت و سرعت در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: تردد در این مسیر افزایش چشمگیری داشت و نیاز بود مسائل ایمنی و ترافیکی لحاظ شود که با اجرای پُل مذکور، این نیاز برآورده شد.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان افزود: طول این پُل عابر پیاده 40 متر، ارتفاع از کف خیابان 6 متر، ارتفاع پُل 2.5 متر و عرض آن سه متر است که با هزینه‌ای بالغ‌بر60 میلیارد ریال، هم‌اکنون در ایستگاه آخر عملیاتی قرار داشته و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کریمی‌جاوید با اشاره به اینکه تمام تلاش خدمت‌گزاران مردم بر ارائه خدمات وسیع و گسترده در همه عرصه‌های شهری است، اظهار کرد: یکی از خدمات مهم در این راستا، احداث پُل‌های عابر پیاده است که علاوه‌بر تسهیل در تردد مردم، با هدف کنترل و کاهش ترافیک احداث می‌شوند.

وی افزود: لزوم احداث پُل‌های عابر پیاده به‌منظور تسهیل در تردد شهروندان و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و بار ترافیکی به‌خصوص در معابری که به‌لحاظ وجود تقاطعات، سرعت بالای خودروها را شاهد هستیم، احساس می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان در پایان تصریح کرد: پُل‌های عابر پیاده در حفظ ایمنی جان عابران و شهروندان نقش مؤثری دارند، چراکه از یک‌سو از تردد عرضی عابران از معابر جلوگیری می‌کنند و از سوی دیگر در روان‌سازی ترافیک نیز نقش مؤثری دارند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/69561