کد خبر : 66847
تاریخ : 1401/12/14
گروه خبری : فرهنگی

عملیات تکمیل زیرساخت‌های یادمان شهدای شرهانی دهلران از هفته آینده آغاز می‌شود

با پیگیری‌های حسن بهرام‌نیا از متمم سفر ریاست محترم جمهور به استان ایلام 110 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های یادمان شرهانی و قلاویزان تخصیص یافت و از هفته آینده عملیات تکمیل زیرساخت‌های یادمان شهدای شرهانی با اعتبار 60 میلیارد ریال توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین از مجموع 110 میلیارد ریال متمم سفر ریاست محترم جمهور، 50 میلیارد ریال دیگر نیز برای سامان‌دهی یادمان قلاویزان هزینه می‌شود که عملیات تکمیل زیرساخت‌های این یادمان نیز پس از اتمام عملیات زیرساختی یادمان شرهانی آغاز می‌شود.

استاندار ایلام گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم با پیگیری‌های بهرام‌نیا ‌استاندار ایلام، تاکنون 570 میلیارد ریال برای سامان‌دهی و مرمت یادمان‌ها و گلزار شهدا مصوب شده که از این میزان اعتبار تاکنون 220 میلیارد ریال تخصیص یافته و محقق شده است.

بهرام‌نیا گفت: علاوه بر این اعتبارات، 50 میلیارد ریال نیز برای سامان‌دهی، مرمت و بازسازی مزار مطهر شهدای استان در نظر گرفته شده است که 40 میلیارد ریال از این مبلغ نیز تخصیص داده شده و عملیات آن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال انجام است.

وی افزود: استان ایلام دارای هفت یادمان ملی، 19 یادمان استانی، 42 یادمان شهید گمنام و 400 نقطه یادمانی خاطره‌انگیز است، در این راستا و در مجموع حدود 570 میلیارد ریال اعتبار برای یادمان‌ها و گلزار شهدای استان در نظر گرفته شده که تاکنون 220 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/66847