کد خبر : 65962
تاریخ : 1401/11/20
گروه خبری : اقتصادی

رئیسی:

فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید تابع دستورالعمل 8بندی دولت انجام شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، پرتاب 6 ماهواره به فضا در سال جاری با وجود کمبود منابع را اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.
وی در ادامه هم‌چنین با قدردانی از اقدام پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور فرمان عفو تعدادی قابل‌توجه از متهمان ناآرامی‌های اخیر افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد فرصت برای بازگشت فریب‌خوردگان به آغوش جامعه، موجب ناامیدی و خنثی شدن نقشه‌های دشمن شد.
رئیس‌جمهور با ابراز همدردی مجدد جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت‌های سوریه و ترکیه در خصوص زلزله ویرانگر در این کشورها و آسیب‌دیدگی و داغدارشدن جمع زیادی از مردم، کمک‌رسانی کشورهای اسلامی و سازمان‌های امدادی بین‌المللی به مردم آسیب‌دیده را ضروری دانست.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به دریافت گزارش‌هایی درباره اقدام برخی دستگاه‌ها برای دریافت خارج از ضابطه خودرو تصریح کرد: فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید کاملاً تابع دستورالعمل 8بندی صادرشده از سوی دولت انجام شود و چنانچه دستگاهی چنین درخواستی مطرح کرده باشد هم آن دستگاه و هم شرکتی که چنین درخواستی را اجابت کند، هر دو تخلف کرده‌اند و باید به این تخلف رسیدگی شود.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان دستور داد ریشه این مشکل چه در داخل یا در طرف جمهوری آذربایجان، به‌سرعت شناسایی و رفع شود.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای اجرای طرح‌های عظیم و مهم که در این روزها افتتاح می‌شوند، گفت: تبیین صحیح و هنرمندانه این اقدامات برای افکار عمومی، علاوه بر اینکه مایه افزایش امید و اعتماد جامعه می‌شود، قدرشناسی از کسانی نیز هست که در شرایط سخت برای اجرای این طرح‌ها تلاش کرده‌اند.
پیگیری دستگاه‌های مسئول برای تأمین حق‌آبه کشور از کشورهای همسایه، به‌ویژه در مورد تعلل طرف افغانستانی در تأمین حق‌آبه هیرمند از دیگر تأکیدات رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش ارز از سوی هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی تخلف محسوب می‌شود، از رئیس‌کل بانک مرکزی خواست اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز را با جدیت پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65962