کد خبر : 65944
تاریخ : 1401/11/20
گروه خبری : کاردانش

انعقاد قرارداد تولید 100 دستگاه واگن لبه بلند در واگن پارس مپنا

مرتضی ملانژاد نوزدهم بهمن‌ماه در آیین امضای این قرارداد اظهار کرد: این تعداد واگن تا حدود 3 ماه آینده به صورت کامل توسط واگن پارس مپنا تولید و تحویل می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز قیمت هر دستگاه واگن در دنیا 70 هزار یورو است، افزود: زمانی‌که تولید 100 دستگاه واگن در داخل کشور انجام می‌شود مسلما از خروج ارز جلوگیری می‌شود.
ملانژاد تصریح کرد: همکاری شرکت سریر با واگن پارس در قالب یک قرارداد انبوه حدود 400 دستگاهی خواهد بود که امروز قرارداد 100 دستگاهی آن منعقد شد.
وی گفت: شرکت واگن پارس مپنا در حال حاضر تولید هزار دستگاه انواع واگن شامل تولید واگن‌های باری، مسافری و مترو را در دستور کار دارد که امیدواریم در زمان منعقدشده تحویل دهیم.
مهدی گلشنی مدیرعامل شرکت سریر لجستیک هوشمند ایرانیان نیز در این آیین بیان کرد: امروز قرارداد 100 دستگاه واگن لبه بلند با ظرفیت 68 تن است که با شرکت واگن پارس مپنا به امضا رسید.
وی درخصوص دلیل انتخاب واگن‌پارس برای تولید این واگن‌ها گفت: این شرکت بزرگترین تولیدکننده خودروهای ریلی در سطح خاورمیانه است و افتخاری است که این همکاری مشترک را انجام دهیم.
گلشنی رقم این قرارداد به لحاظ ریالی بالغ بر 250 میلیارد تومان در فاز نخست دانست و افزود: پیش بینی می‌شود که با اجرای این قرارداد حدود 200 میلیون تن کیلومتر در سال به جهت حمل مواد معدنی و حمل محصولات صادراتی به ظرفیت ناوگان اضافه شود. این واگن‌ها در مسیر یزد برای هلدینگ چادرملو استفاده خواهند شد.
وی اضافه کرد: تاکنون قرارداد تولید 400 دستگاه واگن با واگن پارس امضا‌شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال 1402 مجددا 800 دستگاه واگن سفارش داده شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65944