کد خبر : 65941
تاریخ : 1401/11/20
گروه خبری : جامعه

بهره‌برداری از 48 طرح مخابراتی در کرمانشاه

حمیدرضا امیری سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه، اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر 48 طرح مخابراتی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 100 میلیارد تومان هزینه‌شده است، افزود: توسعه 14 سایت تلفن همراه، توسعه 60 کیلومتر فیبر نوری، توسعه تلفن و اینترنت خانگی و توسعه سیستم‌های انتقال از جمله این طرح‌ها است.
سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه افزود: برای راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت در استان کرمانشاه 2 سایت به طور کامل آماده شده و زیرساخت‌های آن نیز برای سرویس‌دهی فراهم است و در اردیبهشت‌ماه سال آینده مشترکان اینترنت می‌توانند در بخش‌هایی از استان کرمانشاه از این تکنولوژی استفاده کنند.
وی با اشاره به وضعیت موجود ارتباطات در استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون 500 هزار شماره تلفن ثابت در استان فعال است و 144 هزار پُرت پرسرعت اینترنت در استان نیز ظرفیت‌سازی شده که از این تعداد 70 هزار پُرت فعال است.
امیری به حدود 800 هزار سایت تلفن همراه و 2 میلیون و 200 هزار مشترک همراه اول در استان نیز اشاره کرد و افزود: از این تعداد مشترک یک میلیون و 240 هزار مشترک دارای سرویس‌‌‌دیتا هستند.
امیری میزان شبکه فیبرنوری در استان کرمانشاه را نیز اکنون 6 هزار و 500 کیلومتر اعلام کرد.
سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش یکی از چالش‌های این شرکت را عدم همخوانی درآمد و هزینه‌های شرکت دانست و گفت: تعرفه‌ها ثابت مانده و تجهیزات را به نرخ روز و با ارز خریداری می‌کنیم در حالیکه درآمد ما به ریال است و این به چالش بزرگی برای شرکت مخابرات تبدیل شده است.
وی به مطالبات شرکت مخابرات از مشترکان حقیقی و حقوقی نیز اشاره کرد و افزود: اکنون 60 میلیارد تومان از مشترکان طلب داریم و از رسانه‌ها می‌خواهیم ما را در وصول این مطالبات یاری دهند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65941