کد خبر : 65931
تاریخ : 1401/11/20
گروه خبری : استان‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

گندم موتور محرکه اقتصاد استان کردستان است

پیمان اسکندری در مراسم جشن انقلاب اظهار کرد: بخش کشاورزی در 44 سالگی انقلاب به‌عنوان یکی از راهبردی‌ترین بخش‌ها در تحولات کشور رشد و توسعه مطلوبی را تجربه کرده است.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب تحول شگرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور شده و در این میان بخش کشاورزی در چهل و چهار سالگی انقلاب به‌عنوان یکی از راهبردی‌ترین بخش‌ها در این تحولات رشد و توسعه مطلوبی را تجربه کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: بخش کشاورزی به عنوان تأمین‌کننده امنیت غذایی جایگاه مهمی دارد و به تأکید صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی این بخش در حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند.
اسکندری از بخش کشاورزی به‌عنوان برقرارکننده تعادل اقتصادی جامعه نام برد و گفت: کشاورزی دارای حساسیت و نقش‌آفرینی بسیار است چنانکه حفظ و توسعه کشاورزی می‌تواند در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نقشی بی‌بدیل ایفا کند.
وی افزود: هم‌اکنون ایران از نظر اقتصاد کشاورزی کشوری مهم در منطقه است که می‌توان گفت دارای ظرفیت فراوان برای توسعه است و این مهم و توانمندی تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی مورد توجه نبود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه بر حفظ کرامت بهره‌برداران تأکید و تصریح کرد: مولدین ما با تمام توان و تلاش جزو زحمت‌کشانی هستند که در هر شرایطی دست از تولید برنداشته‌اند، بنابراین وظیفه تک‌تک کارکنان سازمان چه در مراکز خدمات و چه در مدیریت‌ها و ستاد سازمان حفظ کرامت این عزیزان و گشاده رویی و پاسخ‌دهی آنی به آن‌هاست.
اسکندری به تولید بالغ بر 7٥0 هزار تن گندم در استان کردستان اشاره کرد و گفت: گندم موتور محرکه اقتصاد استان کردستان است که توانسته امسال بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال عاید استان کند.
وی از نیروی انسانی سازمان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان نام برد و افزود: جهاد سازندگی از ابتدای تأسیس و در سال‌های اولیه انقلاب، همواره همراه نظام و انقلاب بوده و پس از سال‌ها که به نام جهاد کشاورزی تغییر نام یافت نیز در عرصه تأمین و تولید مواد غذایی توانسته پاسدار امنیت غذایی باشد.
وی ارتقا و حفظ کرامت ارباب رجوع را یکی از مهم‌ترین هدف‌های نظام اداری دانست و گفت: کارکنان سازمان باید سازو کار لازم برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب و مؤثر به مردم را فراهم کنند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65931