کد خبر : 65832
تاریخ : 1401/11/18
گروه خبری : گردشگری

شهردار همدان خبر داد:

شهرداری همدان با عنوان «همدان مقصد گردشگری کودک» در نمایشگاه گردشگری تهران

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی ابراز کرد: غرفه ویژه شهرداری همدان با عنوان «همدان مقصد گردشگری کودک» افتتاح خواهد شد و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن به تصویر کشیده می‌شود؛ از 18 تا 21 بهمن‌ماه نمایشگاه دایر است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری ایران همه‌ساله در دهه فجر با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های کشور در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال شهرداری همدان جدا از میراث فرهنگی، غرفه ویژه‌ای به متراژ 133 متر با عنوان همدان مقصد گردشگری کودک برپا کرده است.
حسینی به اهداف این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: درواقع تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در جهت گردشگری کودک و توسعه گردشگری از مسیر کودک در این نمایشگاه به منصه ظهور گذاشته می‌شود.
این مقام مسئول کودکان را از عناصر مهم خانواده دانست و گفت: بسیاری از اتفاقات در خانواده‌ها با خواست کودکان رخ می‌دهد و کودکان نقش مهمی در معرفی مقصد گردشگری دارند.
وی با اشاره به زیرساخت‌های گردشگری شهر همدان، عنوان کرد: موضوع همدان مقصد گردشگری کودک یک برنامه هدفمند است که همدان تلاش دارد خود را به‌عنوان آزمونه گردشگری کودک به ایران و جهان بقبولاند.
شهردار همدان اذعان کرد: خوشبختانه در جلسه‌ای که در حوزه شهرداری و شهرسازی با سازمان میراث فرهنگی و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم، مقرر شد همدان به‌عنوان پایتخت مقصد گردشگری کودک انتخاب شود و در این زمینه یک غرفه به همدان اختصاص یابد.
این مقام ارشد مدیریت شهری به تلاش‌های صورت‌گرفته در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان پرداخت و تصریح کرد: یک غرفه 21 متری در کنار پاویون نمایشگاه قرار دارد که مسئولین میز کودک با مسئولیت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری آن را هدایت می‌کنند و محتوا توسط شهرداری ارائه می‌شود.
حسینی به ویژگی‌های این غرفه اشاره کرد و گفت: غرفه 133 متری با تم کودکانه طراحی شده و تلاش کردیم هر آنچه کودکان و خانواده کودکان را جذب کند، در غرفه ارائه شود.
شهردار همدان به طرح‌های مختلف برای معرفی همدان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: قرار است یک ماکت سه در چهار پارک اکباتان ساخته شود و به نمایش درآید که 2/2 هکتار از آن به پارک کودک و ارائه ایده خلاقانه در حوزه کودک اختصاص می‌یابد.
شهردار همدان با بیان اینکه قرار است مسابقات مختلفی در این نمایشگاه برگزار شود، عنوان کرد: مسابقه‌ای با موضوع نقاشی کودکان طراحی شده که برنده مسابقه و خانواده وی میهمان شهر همدان خواهند بود.
وی در ادامه با اشاره به طراحی مسابقه‌‌ای با عنوان ایده‌ها و خلاقیت‌ها، افزود: سایت این مسابقه فعال است و کودکان با مراجعه به سایت می‌توانند ایده‌های خلاقانه را درباره شهر دوست‌دار کودک ارائه دهند؛ ایده‌های نهایی توسط استارت‌آپ‌ها به طرح‌های اجرایی تبدیل می‌شوند که شهرداری را در راستای اهداف ترسیم‌شده یاری خواهند کرد.
شهردار همدان ابزار امیدواری کرد: این غرفه چشم‌ و چراغ نمایشگاه خواهد شد تا انشاالله با دریافت بازخوردها و ایجاد زیرساخت‌های لازم، از آزمونه گردشگری به شهر مقصد گردشگری کودک تبدیل شویم.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65832