کد خبر : 65560
تاریخ : 1401/11/10
گروه خبری : سیاسی

عملیات شهادت‌طلبانه قدس وحدت و یکپارچگی میادین فلسطینی نشین را نشان داد

مهدی شکیبایی با اشاره به عملیات جنایت‌کارانه جنین و همچنین عملیات شهادت‌طلبانه قدس طی روزهای اخیر در فلسطین تصریح کرد: تصویر کلی از صحنه فلسطین این است که فضای فلسطین از جمله مراکز فلسطینی نشین و همچنین اراضی اشغالی به سرعت به سمت تنش و افزایش درگیری می‌رود.
وی با بیان اینکه بر اساس شواهد و اعلام رسانه‌های خبری در اراضی اشغالی 1948 درگیری‌های داخلی افزایش پیدا کرده و بین احزاب مختلف و کابینه مستقر در این منطقه درگیری‌ها و تنش افزایش پیدا کرده است، افزود: این درگیری‌ها به حدی رسیده است که بر اساس اعلام منابع خبری عده‌ای تاکید دارند که تا کنون تا این حد میان جریان‌های مختلف صهیونیستی درگیری وجود نداشته است.
شکیبایی با بیان اینکه همچنین در مناطق فلسطینی نشین از جمله قدس، کرانه باختری و نوار غزه دامنه عملیات‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها افزایش پیدا کرده است و به طور طبیعی این موضوع به ضرر رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: بر خلاف اینکه صهیونیست‌ها در عرصه جهانی تبلیغ می‌کنند که از طریق معامله قرن و پیمان ابراهیم به یک ثبات و آرامش رسیده اند و در حال عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی هستند، تصویر بیرونی از صحنه فلسطین بیانگر افزایش درگیری‌ها و تنش در این نقاط است.
این کارشناس ارشد مسائل فلسطین با اشاره به عملیات قدس که در روز جمعه صورت گرفت، تصریح کرد: آنچه که در شهر قدس رخ داد عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی بود و بر خلاف تبلیغات رژیم صهیونیستی که مدعی اشراف اطلاعاتی کامل بر مناطق فلسطینی نشین است این عملیات نشان داد که این تبلیغات صرفا مصرف داخلی دارد و در منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی به لحاظ اداری، نظامی و امنیتی بر آن تسلط دارد چنین عملیاتی صورت می‌گیرد که بر اساس اعلام برخی از منابع خبری این حمله خونین‌ترین حمله از سال 2011 بوده که علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این بیانگر وجود شکاف امنیتی عمیق در رژیم صهیونیستی است، افزود: تصاویری که از مقامات رژیم صهیونیستی بعد از این حمله منتشر شد بیانگر این بود که همه آنها از این عملیات در شوک قرار گرفته‌اند.
شکیبایی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها با این عملیات نشان دادند که وحدت و یکپارچگی ساحات و میادین فلسطینی نشین در این منطقه جغرافیایی به قوت خود باقی است.
وی در همین ارتباط افزود: عملیات تجاوزکارانه اسرائیل در جنین منجر به شهادت رسیدن چند فلسطینی، زخمی شدن تعدادی و بازداشت شدن افرادی شد ولی بعد از 24 ساعت این جنایت در شهر قدس که به لحاظ امنیتی کاملا در محاصره رژیم صهیونیستی است توسط یک عملیات شهادت طلبانه پاسخ داده شد.
شکیبایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شاهد ایجاد یک نوع یکپارچگی و وحدت میان فلسطینی‌ها در کرانه باختری، نوار غزه و شهر قدس در پاسخ دادن به اقدامات رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: وحدت حاصل شده موضوعی بود که فلسطینی‌ها سال‌ها به دنبال آن بودند و اکنون حاصل شده است. بنابراین این وحدت یکی از معضلات بزرگی است که در حال حاضر رژیم صهیونیستی در برخورد با فلسطینی‌ها با آن روبرو است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65560